شناسهٔ خبر: 33738532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشفیات مواد مخدر صنعتی در گلپایگان 400 درصد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان گفت: در سال جاری کشفیات مواد مخدر صنعتی در این شهرستان در مقایسه با سال 97، ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی سبحانی روز پنجشنه در حاشیه برگزاری همایش مبارز با مواد مخدر در سالن اندیشه اداره ارشاد گلپایگان در جمع خبرنگاران افزود: در سه ماه امسال ۱۲۹ فقره پرونده قضایی مربوط به مواد مخدر در این منطقه تشکیل شد.

وی بیان کرد: در این ارتباط ۲۱۹ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی و یک باند مواد مخدر متلاشی و ۳۰ دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتور سیکلت توقیف شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۳۸ فقره پرونده قضایی مواد مخدر در شهرستان تشکیل شد که در این ارتباط ۵۲۲ نفر دستگیرو به مراجع قضایی معرفی و ۲باند مواد مخدر متلاشی و ۱۷ دستگاه خودرو و هشت دستگاه موتور سیکلت توقیف شدند.

سبحانی کشفیات انواع مواد مخدر در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن را ۴۰ درصد اعلام کرد.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه با کنترل مواد مخدر بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد، گفت: موضوع کنترل مواد مخدر باید تبدیل به گفتمان همگانی شود.

فرماندار گلپایگان گفت: مُعضل مواد مخدر پدیده‌ای اجتماعی است که باید همه مردم، مسئولان، نهادهای مردم نهاد و رسانه ها با تعامل مناسب و سازنده در جهت پیشگیری و مقابله با آن قدم بردارند.

حسین یار محمدیان افزود: برای کاهش آثار و زیان های مصرف مواد مخدر بهترین راه پیشگیری و بهترین راه حل برای این کار آشنایی اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده است و ضروری است که والدین فرزندان را با عوارض و عواقب خطرناک ناشی از سوء مصرف مواد مخدر آشنا کنند تا زمینه‌ی تجربه مصرف مواد مخدر توسط آنان فراهم نشود.

حسن مرادی رییس اداره بهزیستی گلپایگان هدف از برگزاری همایش روز جهانی مبارز با مواد مخدر و برپایی نمایشگاه در حاشیه آن با همکاری دستگاه متولی در این شهرستان را آگاه سازی قشرهای مردم برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد عنوان کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم در بحث مصون سازی جامعه با پیشگیری، تقاضا مصرف مواد مواد مخدر را در جامعه کاهش دهیم.

همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر امروز با حضور قشرهای مردم، مسوولان و نهادهای مردم نهاد با سخنرانی، برنامه های متنوع و تجلیل ۲ نفر از جانبازان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد گلپایگان برگزار شد.

شهرستان گلپایگان در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۶/‏ /۷۱۳۸

نظر شما