شناسهٔ خبر: 33738521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غربالگری ۳۸ هزار نفر از مردم خاش در طرح کنترل فشار خون

رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: غربالگری بیش از ۶۴ درصد از جمعیت مورد هدف شهرستان خاش با جامعه آماری ۳۸ هزار نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون انجام شده است .

صاحب‌خبر -

علی نقی زاده ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان خاش از ۲۷ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد‌.

وی افزود: غربالگری بیش از ۶۴ درصد از جمعیت مورد هدف شهرستان خاش با جامعه آماری ۳۸ هزار در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون انجام شده است .

رئیس مرکز بهداشت خاش تصریح کرد: در نظر داریم تا با استفاده از ظرفیت های شبکه بهداشت و درمان خاش، نیروی انسانی و پیروی از منویات وزیر غربالگری ۱۰۰ درصد جمعیت واجدین شرایط در خاش انجام شود.

نقی زاده با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان جزو واجدین شرایط غربالگری این طرح هستند گفت: افراد بالای ۳۰سال،زنان باردار بالای۱۸سال و بیماران کلیوی بالای۱۸ سال واجدین شرایط بسیج ملی کنترل فشار خون بشمار میروند.

وی یاد آورشد: نتایج ارزیابی اقدامات شبکه بهداشت و درمان خاش در بسیج ملی کنترل فشار خون به لحاظ کمی و کیفی از سوی ارزیابان وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی مثبت و رضایتبخش اعلام شده است.

رئیس مرکز بهداشت خاش ادامه داد: این طرح در ۲۱ مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی،۸پایگاه بهداشت و۹۹ خانه بهداشت توسط ۲۱تیم ثابت و سیار در سطح شهرستان خاش انجام میشود.

نقی زاده اذعان داشت: در این ایام از ظرفیت تریبون های نماز جمعه، فضای مجازی،اصحاب رسانه و همچنین توزیع تراکت و پوسترهای مرتبط در راستای اطلاع رسانی عمومی استفاده شده است.

انتهای پیام/3139

نظر شما