شناسهٔ خبر: 33738488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

عراقچی: آمریکا از دلار به‌عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: جامعه جهانی باید در مقابل عادت غلط آمریکا که از قدرت دلار به عنوان یک سلاح علیه دولت‌های مستقل استفاده می‌کند، بایستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه در سمینار بین المللی «تحریم‌های یک جانبه و آثار آن‌ها» که در وین برگزار شده است، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه وغیرقانونی آمریکا، بر ضرورت مقابله جامعه بین المللی با یک جانبه گرایی واشنگتن تاکید کرد و مسئولیت بین المللی واضعان تحریم‌های یک جانبه را یادآور شد.

وی گفت: رفتار مخرب آمریکا و تروریسم اقتصادی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران باید متوقف شود.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آمریکا با نقض قطعنامه شورای امنیت و اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه خود، تنها دستاورد دیپلماسی در منطقه ما را در آستانه نابودی قرار داده است.

عراقچی گفت: جامعه جهانی باید در مقابل این عادت غلط آمریکا که از قدرت دلار به عنوان یک سلاح علیه دولت‌های مستقل استفاده می‌کند، بایستند.

گفتنی است، سمینار بین المللی تحریم‌های یک جانبه و آثار آن‌ها به ابتکار نمایندگی‌های سیاسی ایران، کوبا و ونزوئلا در وین و با حضور وزیر امورخارجه ونزوئلا، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان و گزارشگر ویژه اقدامات قهری یک جانبه شورای حقوق بشر سازمان ملل و برخی از شخصیت‌های بین ا لمللی در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

نظر شما