شناسهٔ خبر: 33738462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

مشکلی برای صدور مجوز تحقیقات بالینی وجود ندارد

اصفهان- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش تر در بخش تحقیقات بالینی مجوزی صادر نمی شد که این مشکل برطرف شده است.

صاحب‌خبر -

رضا ملک زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک سلامت اصفهان، در جمع کارکنان کلینیک پورسینا بیان کرد: مجوز در بخش تحقیقات بالینی در گذشته داده نمی شد اما تا کنون ۳۰ مجوز در زمینه این گونه فعالیت ها صادر کردیم.

وی با تاکید بر الگوی مناسب کار گروهی و خودداری از فردگرایی افزود: نگاه ویژه ای به مرکزهایی مانند کلینیک پورسینا وجود داشته و دارد تا در مسیر رشد قرار بگیرند و بر این اساس برطرف کردن مشکلات چنین واحد هایی در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: مشکل عمومی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم، بحث تعرفه ها شامل تجهیزات سرمایه ای، یکبار مصرف و پزشکی است که بحث فنی روی آن اعمال نشده است.

وی با اشاره به هزینه گزاف این اقلام اضافه کرد: برای نمونه سیستم تشخیصی سونوگرافی (EUS) از هشت به ۴۰ میلیارد ریال رسیده و بیمارانی که می خواهند از این سیستم تشخیصی استفاده کنند، باید مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال بپردازند که اینها از جمله مشکلات بزرگ این بخش مدیریت درمان است.

رییس کلینیک پور سینا نیز در ادامه گفت: دریافت مجوز این کلینیک علمی تحقیقاتی ۱۰ سال به درازا کشید و اکنون در کنار فعالیت های آموزشی مانند برگزاری نشست و کنگره با حضور مردم و بیماران، نزدیک به ۲ هزار مورد آندوسکوپی در سال انجام می دهد.

سید محمد امامی، هزینه بالای پیشرفت برابر استانداردهای روز را یادآور شد و بر لزوم درجه بندی استاندارد و مشخص مرکزهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

وی تصدی گری بخش دولتی از جمله ورود دولت در امور اجرایی به عنوان یک رقیب به معنای قرار گرفتن خدمات دولتی در برابر بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد را از دیگر مشکلات موجود برشمرد.

به گفته رییس کلینیک پور سینا، مشاوره های تخصصی مربوط به بیماری های گوارشی مانند تغذیه و همچنین روانپزشکی، جراحی، خون و سرطان، بیماری های التهابی روده، سلیاک، بیماری های متابولیک، چاقی، دیابت و سایر اقدام های تشخیصی و درمان همچون آندوسکوپی، کولونوسکوپی، آنتروسکوپی، ای آر سی پی، هیدروکولون تراپی، تست تنفسی، مانومتری، پی اچ متری، بیوفیدبک در کلینیک پورسینا قابل ارائه است.

بخش نخست شهرک سلامت اصفهان با مساحت ۴۵ هزار مترمربع شامل ۳۳ کلینیک، ۲۵ پاراکلینیک، یک بیمارستان یکهزار تختخوابی و یک هتل ۱۲۰ تختخوابی در سال ۹۶ به عنوان نخستین شهرک سلامت ایران از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و با همکاری مشاوران خارجی راه اندازی شد.

این طرح در راستای تحقق هدف های کلان توسعه کشور و سند چشم انداز ایران ۱۴۰۰ اجرا شده که با بهره برداری کامل، چهار هزار فرصت شغلی مستقیم برای بخش پزشکی و پیراپزشکی استان اصفهان ایجاد می کند.

استان اصفهان دارای ۵۸ بیمارستان شامل ۱۱ بیمارستان آموزشی درمانی (دولتی)، ۲۶ بیمارستان دانشگاهی (دولتی)، هفت بیمارستان خصوصی، چهار بیمارستان خیریه و ۱۰ بیمارستان وابسته به نهادها با مجموع نزدیک به ۶ هزار تخت است.

/ ‏م / ‏س ۶۰۲۶/‏۸۱۲۳

نظر شما