شناسهٔ خبر: 33738461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح غربالگری مصرف مواد مخدر در شهرستان هشترود

فرماندار هشترود از اجرای طرح غربالگری مصرف مواد مخدر در شهرستان هشترود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گفت: تا به الان ۳۰ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در اجرای طرح غربالگری شرکت کرده اند و با آماری که از زنان و مردان به دست آمده شاهد افزایش مصرف مواد مخدر در منطقه هستیم.

وی افزود: در هشترود پنج محله و ۲۰ روستای آلوده به مواد مخدر شناسایی شده و با تحقیقاتی که به عمل آمده مصرف مواد مخدر در زنان افزایش پنج درصدی داشته است.

وی افزود: برای مبارزه با مواد مخدر یک عزم سیاسی از طرف همه افراد و ادارات لازم است تا این مواد خانمان سوز از جامعه برچیده شود.

وی اظهار کرد: ۵۵ درصد از طلاق ها، گرفتار شدن افراد به امراض مختلف مانند ایدز، انواع بزهکاری ها، پدیدار شدن آسیب‌های اجتماعی مختلف و چندین مورد دیگر از نا به سامانی‌ها رابطه مستقیمی با مصرف مواد مخدر دارند.

امینیان ادامه داد: هشترود اولین شهرستانی است که سند ملی برش شهرستانی را در جهت مبارزه با مواد مخدر تهیه و توزیع کرده است.

وی اضافه کرد: باور‌های فرهنگی می‌تواند از مصرف مواد مخدر جلوگیری کند چرا که؛ مردم با مطلع شدن از مضرات بی شمار مواد مخدر و اختلالاتی که به وجود می‌آورد از مصرف این ماده افیونی سر باز زنند.

وی از ارائه تسهیلات به افرادی که از بند مواد مخدر رهایی یافته اند خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان به افرادی که مصرف مواد مخدر را کنار گذاشته اند وام خود اشتغالی تعلق گرفته است و در سال جدید هم ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به اینکه شهرستان هشترود در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته با تلاش نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در سال گذشته مقدار ۲۵۰ کیلوگرم و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۵ کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر باید برای ریشه کن کردن خرید، فروش و مصرف این ماده خانمان سوز پای کار باشند و مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کنند.

معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: باید برای مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت‌های فضای مجازی و خبرنگاران استفاده کرد و با تبلیغات مستقیم جلوی داد و ستد سوداگران مرگ را گرفت.

اکبر انبار ته اضافه کرد: خانواده‌ها به عنوان کانون اصلی جامعه باید مراقب فرزندان خود باشند تا افراد تحت امر خانواده در دام مواد مخدر گرفتار نشود.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در امر مبارزه با مواد مخدر کمک حال ستاد و نیروی انتظامی باشند و زشتی‌های مواد مخدر را به جامعه بشناسانند.

 

انتهای پیام/ش

طرح غربالگری مصرف مواد مخدر در شهرستان هشترود اجرا می شود

نظر شما