شناسهٔ خبر: 33738266 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۹۰ درصد بودجه وزارت بهداشت در محل درست هزینه شده است

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که ۹۰ درصد بودجه وزارت بهداشت در محل درست هزینه شده است، گفت: پرداختی‌ها به حوزه سلامت کاهش یافته است؛ از این رو خیرین باید پای کار آمده و دست افراد بی بضاعت را بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا،  محمد حسین صومی در ششمین همایش خیرین سلامت استان، اظهار کرد: خدا رو شاکریم که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توجه دولت به حوزه سلامت بیشتر شده و نتایج خوبی به دست آمده است و در این راستا دانشگاه و خیرین نیز پای کار آمدند.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم تا اقدامات کیفی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گیرد، افزود: به همت مجمع خیرین و دانشگاه‌علوم‌پزشکی فضای خوبی در سطح جامعه جهت فعالیت‌های خیر خواهانه ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تلاش می‌کنیم تا براساس نیاز یک محیط، خانه بهداشت، پایگاه‌های سلامت و یا بیمارستان احداث کنیم؛ به طوری‌که بیش از ۹۹ درصد پروژه‌هایی که شروع شده در جایی است که نیاز جامعه را رفع کند.
صومی خاطرنشان کرد: تمامی پروژه هایی را که شروع کرده بودیم را تکمیل کردیم؛ به طوری‌که زیرساخت‌های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پیشرفت کرده و این امر نشأت گرفته از تلاش جمعی دانشگاه و حمایت‌های دولتی و خیران است.
وی با تاکید بر این‌که باید دست افرادی که مشکلات بهداشتی، درمانی دارند را بگیریم، تصریح کرد: اکنون شاهدیم که به دلیل تعرفه بالای خدمات دارویی، بیماران نمی‌توانند داروی خود را تامین کنند؛ این درحالیست که وظیفه اصلی یک پزشک تنها این نیست که دارو را برای بیماران تجویز کند، بلکه باید به فکر معیشت افراد نیز باشند؛ اگر بیمار ما ۸۰ درصد دارو را تهیه کند، به هدف خود رسیدیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما