شناسهٔ خبر: 33737531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم شهربابک در مجلس:

نماینده مجلس: اعتماد مردم موجب توسعه کشور می شود

کرمان - ایرنا - نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: با عملکرد خوب قوه قضاییه در کشور، اعتماد مردم جلب می شود و این مهم توسعه کشور را در پی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اسدی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله بهشتی و همکارانشان و گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه نزدیک به گذشت چهار دهه از انقلاب، با پشت سرگذاشتن فراز و فرودهایی به مرحله ای رسیده که با استفاده از تجربه های قبلی می تواند راهگشا باشد و اعتماد مردم را جلب کند و تحقق این امر دور نیست.

وی یادآور شد: با انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه کشور، این قوه مانند گذشته در مسیر خوبی به پیش می رود.

اسدی با بیان اینکه افرادی که جانشان را در مسیر حق فدا کرده اند به جامعه آرمانی اسلامی می اندیشیده اند تاکید کرد: ما نیز در هر مسئولیتی باید در مسیری گام برداریم که رضایت مردم و خداوند ثمره آن باشد.

نتیجه موفقیت ما، عصبانیت دشمن است

فرماندار شهربابک نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه و تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده که "عزتمندی قوه قضاییه یعنی عزتمندی جامعه اسلامی" و اگر قضات ما ویژگی مورد نظر را نداشته باشند جامعه دچار مشکل می شود.

سعید قائینی با بیان اینکه مردم زمانی به قوه قضاییه مراجعه می کنند که از همه جا ناامید شده و حق خود را می خواهند، بیان داشت: قاطعیت قوه قضاییه در کنار رافت اسلامی می تواند پایه گذار عدالت گسترده در جمهوری اسلامی ایران شود.

قائینی افزود: خدا را شکر با انتصاب آیت الله رئیسی عملکرد خوب قوه قضاییه در کشور ما پر رنگ تر شده است.

وی یادآور شد: در مدت حضورم در شهربابک شاهد عملکرد خوب رئیس دادگستری، دادستان و مجموعه قوه قضاییه شهربابک بوده ام.

فرماندار شهربابک با بیان اینکه دشمن ما مشترک است که ضعف ما را در همه ابعاد می خواهد، اظهار داشت: ما با اتحاد و همدلی به موفقیت می رسیم و سربلندی و موفقیت ما موجب عصبانیت دشمن می شود که برای نمونه می توان سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران یاد کرد.

۶۱ درصد از زندانیان شهربابک مشمول عفو رهبری شدند

دادستان شهربابک نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای هفتم تیر بیان داشت: قوه قضائیه شامل پنج نهاد دادگاه، دادگستری، اداره زندان، پزشکی قانونی، اداره ثبت می شود و شورای حل اختلاف نیز زیر مجموعه قوه قضاییه و فعال است.

ایمان شهسواری با بیان اینکه در زمان ریاست آیت الله شاهرودی بحث توسعه قضایی مطرح شد و در زمان ریاست آیت الله لاریجانی ادامه پیدا کرد، افزود: در زمان حاضر با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب و با انتصاب آیت الله رئیسی بحث تحول در قوه قضاییه که شروع شده بود به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

شهسواری از دادگستری در مفهوم خاص آن به ۲ وظیفه قضایی و حاکمیتی یاد و اظهار داشت: قوه قضائیه به عنوان یکی از سه رکن حاکمیت هر کشور است و آنچه که در ابتدا با آن مواجهه می شویم وظیفه حاکمیتی و در کنار آن وظیفه قضایی است.

وی با بیان اینکه بخش حاکمیتی قوه قضاییه فرازهایی بالاتر از قضاوت بین ۲ طرف و صدور رای را پیش بینی کرده است، گفت: بند اول از وظایف قوه قضائیه رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات و حل و فصل دعاوی و بند دوم آن احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع است و ما به عنوان قوه قضاییه بحث آزادی مردم در حدود شرع و قانون را باید حمایت کنیم.

دادستان شهربابک با اشاره به اینکه بند سوم از وظایف قوه قضاییه نظارت بر حسن اجرای قوانین است و سازمان بازرسی کشور برای اجرای این بند تشکیل شده است، تصریح کرد: ادارات شهرستان شهربابک در سال ۹۷ شاهد حضور بارزسان سازمان بازرسی کل کشور بوده اند و در سال ۹۸ نیز این بازرسی به نمایندگی از قوه قضائیه اجرا خواهد شد.

وی بند چهارم از وظایف قوه قضاییه را کشف جرم و تعقیب و تعزیر مجرمان در حدود جزایی اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: بند پنجم اقدام برای پیشگیری از وقوع جرم است.

شهسواری با تاکید بر اینکه وظیفه داریم از وقوع جرم و بازگشت به زندان جلوگیری کنیم، یادآور شد: ادارات شهرستان در اجرای این وظیفه یعنی جلوگیری از وقوع جرم نقش بسیار مهمی دارند.

دادستان شهربابک از عفو مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته یاد کرد و بیان داشت: در این راستا ۶۱ درصد از زندانیان شهربابک مشمول عفو شدند و ما نیز در زمینه عفو و مرخصی در استان کرمان رتبه اول را کسب کردیم.

وی ضمن تشکر از مجموعه عوامل زندان شهربابک که توانستند آمار بازگشت به زندان را از ۳۶ درصد به ۱۸ درصد کاهش دهند، افزود: ما مسئولان برای خدمت به مردم انتخاب شده ایم و برای پیشرفت باید بین مسئولان همه ادارات اتحاد و تعامل وجود داشته باشد، و در غیر این صورت خدمت رسانی لازم به شهرستان ارائه نمی شود.

شهسواری اولویت های کاری در سال ۹۸ را کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق، زندان، بیکاری و مسائل خانوادگی خواند و اظهار داشت: لازمه تحقق این امر همکاری بین دادگستری، قوه مقننه و سایر ادارات است.

وی جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی را با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضروری دانست و تصریح کرد: با همکاری شورای شهر بحث مشکلات مسکن و زمین و ساماندهی آن را پیگیری می کنیم.

شهسواری از افتتاح ۲ دفتر الکترونیکی قضایی در شهربابک خبر داد و یادآور شد: در راستای توسعه و تحول قضایی و حذف حضور مردم در دادگستری این ۲ دفتر الکترونیکی قضایی ایجاد شده که در مرحله اول دعاوی حقوقی را پذیرش و سعی داریم شکایات را نیز به آن محول کنیم و ان شاءالله در سایر زمینه ها این خدمات صورت گیرد.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

۹۸۹۹/‏۳۰۲۹

نظر شما