شناسهٔ خبر: 33737379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بازرسی استان زنجان خبر داد:

بدهی ۶۳ میلیارد تومانی شهرداری زنجان به ارگان‌ها

زنجان- مدیرکل بازرسی استان زنجان به بدهی ۶۳ میلیارد تومانی شهرداری زنجان به ارگان‌ها، پیمانکاران و مردم اشاره کرد و گفت: این میزان بدهی از گذشته تاکنون در شهرداری زنجان جمع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شعبانی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره کل بازرسی استان زنجان، افزود: طی سال‌های گذشته کمبود نیروی انسانی و کوچک بودن فضای اداری مشکلاتی را برای مجموعه اداره کل بازرسی استان زنجان ایجاد کرده بود که خوشبختانه با جذب نیرو و بهره برداری از ساختمان جدید اداره کل بازرسی استان این مشکلات رفع شد.

وی اظهار کرد: طی یک سال اخیر ۱۸ نیروی انسانی متخصص از دانشگاه‌های مطرح کشور وارد سیستم بازرسی استان زنجان شدند و حداقل نیاز اداره کل بازرسی استان به نیروی انسانی تأمین شد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: در سازمان بازرسی استان زنجان به توسعه کمی و کیفی توجه ویژه شده است و طی سال گذشته ۲۰ برنامه بازرسی توسط بازرسین از ۲۲ دستگاه اجرایی انجام شد.

شعبانی به بدهی ۶۳ میلیارد تومانی شهرداری زنجان به ارگان‌ها، پیمانکاران و مردم اشاره کرد و گفت: این میزان بدهی از گذشته در شهرداری زنجان جمع شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۲۸ مورد شکایت مردمی به بازرسی استان زنجان وارد شده است، گفت: بیشترین شکایت متعلق به شهرداری زنجان با ۱۵ درصد است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و علوم پزشکی و صنعت و معدن هم در رده‌های بعدی هستند.

شعبانی ابراز کرد: ۴۵۳ مورد دستورات اصلاحی صادر شده و این برای طی روند اصلاحی فعالیت دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان به ورود بازرسی به جذب نیرو در شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهرداری زنجان خارج از قواعد قانونی نیرو جذب می‌کند.

شعبانی افزود: امروز نیروهای شهرداری بی‌رویه در حال افزایش است و با جذب ۷۰ نفر مشکل بیکاری حل نمی‌شود و جذب این نیروها با عنوان شغلی کارگر فضای سبز بوده ولی در حوزه اداری به کار گرفته می شوند.

وی از معرفی ۳۵۹ نفر برای تحویل به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات ادارای خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۳ نفر تحویل کیفری بوده که به دادسراها معرفی شدند.

مدیرکل بازرسی استان زنجان بیان کرد: در سال جاری ۲۲ دستگاه اجرایی استان زنجان مورد بازرسی قرار می‌گیرد و رویکرد امسال برنامه‌های بازرسی این مجموعه رونق تولید است.

شعبانی به تخلف مدیران اسبق ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اضافه پرداخت بوده که با پیگیری بخشی از این میزان به‌حساب دولت واریز شد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان به سفر شهردار زنجان و اعضای شورای شهر به خارج از کشور اشاره کرد و افزود: بررسی ها در خصوص این امر در حال انجام است و اگر تخلفی انجام‌شده باشد برخورد می‌شود.

نظر شما