شناسهٔ خبر: 33736348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال صهیونیست‌ها از سخنان وزیر خارجه بحرین درباره مسئله فلسطین

سخنان وزیر خارجه بحرین در حمایت از اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه با استقبال گسترده محافل رسانه‌ای و دیپلماتیک صهیونیستی و آمریکایی روبه‌رو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنان خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در گفت‌وگویی که روز چهارشنبه از تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد  و در آن ضمن دفاع از حق موجودیت این رژیم بر «پیوند تاریخی» میان یهودیان و سرزمین فلسطین تاکید کرد، با استقبال گسترده صهیونیست‌ها روبه‌رو شد.

آل خلیفه پس از نشست دو روزه کارگروه منامه که به تبلیغ بعد اقتصادی طرح آمریکایی نابودی معامله قرن اختصاص داشت، در گفت‌وگویی که با باراک راوید خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی در منامه انجام داد گفت: اسرائیل کشوری از کشورهای خاورمیانه است و بخشی از میراث کهن این منطقه محسوب می‌شود، ملت یهود حق حضور در بین ما را دارند و همین موضوع گفت‌وگوی ما با شما را ضروری می‌کند.

وزیر بحرینی به فلسطینی‌ها هم به دلیل تحریم کنفرانس منامه تاخت و گفت: آنها با تحریم کنفرانس اشتباه بزرگی مرتکب شدند.

آل خلیفه از حق اسرائیل در تجاوز به خاک سوریه هم دفاع کرد و گفت: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

راوید در واکنش به اظهارات آل خلیفه در توئیتی ضمن ابراز شگفتی گفت: ملاحظه کنید کسی که این حرف ها را می‌زند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیست، بلکه او وزیر خارجه بحرین است.

به گزارش وبگاه خبری العربی الجدید، شماری از سیاستمداران، فعالان، دیپلمات های آمریکایی و اسرائیلی در توئیتر از اظهارات وزیر خارجه بحرین استقبال کردند.

«جیسون گرینبلات»، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: گفت‌وگویی بسیار خوب و معنادار از وزیر خارجه بحرین بود.

«استاف شابیر» که اخیرا نامزدی خود را نامزد رقابت برای تصدی رهبری حزب کار رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، نیز نوشت: همه باید این گفت‌وگو را تماشا کنند. حرف‌هایی که وزیر بحرینی به زبان آورد شورانگیز بود. این گونه‌گویی عادی‌سازی صورت گرفته است.

«ایساک هیملمن» نویسنده صهیونیست هم گفت: چه لحظه فوق العاده‌ای وقتی که یک رهبر جهان عرب به پیوند تاریخی بین ملت یهود و سرزمین اسرائیل اعتراف می‌کند.«گلعاد براش»، دیگر نویسنده صهیونیست هم گفت: اسرائیل 70 سال منتظر چنین لحظه‌ای بود.
«حیم ایزروویچ»، تحلیلگر مسائل خارجی روزنامه عبری زبان معاریو هم در واکنش به اظهارات خیانت آمیز وزیر خارجه بحرین پرسید: آیا هدف بعدی عربستان است؟ این مصاحبه‌ای دلپذیر بود .حرف‌هایی که وزیر بحرینی به زبان آورد ما را یاد حال و هوای دهه نود انداخت.

«نوعم سیلع» که مشاور راهبردی شماری از وزرای رژیم صهیونیستی بوده است نیز نوشت: این مصاحبه برای ما یادآور نقش بی نظیر نتانیاهو در رساندن رابطه اسرائیل با جهان عرب به  سطح کنونی است.

«تمارا کوفمن وایت، پژوهشگر صهیونیست نیز گفت: این برای نخستین بار در تاریخ است که یک مقام عرب حوزه خلیج فارس می‌گوید که اسرائیل از جایگاهی واقعی در منطقه برخوردار است. این لحظه‌ای متمایز برای کشوری است که می‌خواهد به آن به عنوان به چشم یک کشور طبیعی نگاه شود.

«ایلا می» دیگر نویسنده صهیونیست هم نوشت: مصاحبه جذابی بود. این گواه سپیده دم روز تازه‌ای است.

دان شابیرو سفیر سابق آمریکا در تل آویو هم گفت: «با کمال احترام برای این دیدار فوق العاده با وزیر بحرینی.»

انتهای پیام/ص

نظر شما