شناسهٔ خبر: 33736339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله دری نجف آبادی:

شهید بهشتی به تحزب اعتقاد عمیق داشت/تاکید برکادرسازی تشکل اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تخاصم و جنگ قدرت بین مومنان در یک تشکیلات اسلامی وجود، گفت: شهید بهشتی هم مرد عمل بود هم مرد علم. از ویژگی‌های بارز ایشان اعتقاد عمیق به تحزب و تشکل بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم سی و هشتمین سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر از سوی حزب تمدن اسلامی و با حضور خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی، کشوری و اعضای حزب تمدن در سالن اجتماعات مسجد نور برگزار شد.

در این مراسم دو تن از جانبازان هفتم تیر به بیان خاطرات و پیام‌هایی از آن فاجعه و تاثیر آن بر حفظ و گسترش انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

در ادامه، میرمحمدی دبیرکل حزب تمدن اسلامی، گفت: اگر امروز شهید بهشتی بود با فکر عمیق و بلندش همچنان در برابر تجاوزات، استکبار جهانی بویژه آمریکا فریاد می‌زد که آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. او اگر امروز بود باز هم طنین سخنان حکیمانه‌اش به گوش می‌رسید که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

وی گفت: اگر امروز شهید بهشتی بود همگان را به پرهیز از افراط و تفریط، حفظ حقوق فردی و اجتماعی، گسترش فرهنگ اخلاق، حفظ کرامت انسان و حرمت انسان و وحدت دعوت می‌کرد.

در ادامه این مراسم آیت الله دری نجف آبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت به جایگاه و خدمات شهید بهشتی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: آشنایی من با شهید مظلوم بهشتی عزیز به سال ۴۰ برمی‌گردد.

وی ادامه داد: بهشتی با فکری منسجم و عمیق کارهای بزرگی برای نظام انجام داد که یکی از آن کارها قانون اساسی افتخارآمیز و جامع نظام اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نقش این شهید والامقام در پایه‌گذاری دستگاه قضا از دیگر افتخارات نظام است، افزود: او با دقتی وصف‌ناپذیر به کمک خبرگان ملت، نقش قوای مختلف نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های نظام را به شکلی بسیار متقن و قوی در قانون اساسی تدوین کرد به نحوی که حقوق آحاد مردم حفظ کرامت انسان‌ها حرمت حتی متهمین تحت هر شرایطی در قانون اساسی تبلور یافت.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: او شخصیتی کم نظیر بود. مدیر، مدبر، لایق، متواضع، آگاه به زمان، آگاه به نیازها و دارای شرح صدر. حرف همه را می‌شنید و بعد حرف منطقی خود را با نهایت احترام و ادب بیان کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی هم مرد عمل بود هم مرد علم، اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز ایشان اعتقاد عمیق به تحزب و تشکل بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه شهید بهشتی از همان سال ۴۰ به فکر کادرسازی بود، خاطرنشان کرد: تشکیل حزب جمهوری اسلامی و آن همه خدمات در روزهای سخت انقلاب مقابله با لیبرال‌ها و منافقان با همفکری و همراهی شخصیت‌های ممتاز نظام همچون آیت‌اله خامنه‌ای، آیت‌اله هاشمی رفسنجانی، آیت‌اله باهنر و آیت‌الله موسوی اردبیلی از جمله اقدامات او به حساب می‌آید؛ او و همراهانش معتقد بودند تشکیلات باید تقوا محور و برگرفته از اسلام ناب و نهج‌البلاغه و مکتب امام حسین (ع) باشد.

وی با بیان این مطلب «تخاصم و جنگ قدرت بین مومنان در یک تشکیلات اسلامی وجود ندارد»، اظهار داشت: تشکل اسلامی باید پاسدار ارزش‌ها و دارای قدرت کادرسازی و منظومه فکری منسجم باشد.

نظر شما