شناسهٔ خبر: 33734286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس، مسئولان و کارکنان قوه قضائیه:

فساد «مسئولان قوه قضائیه» نابخشودنی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضائیه، «عدالت» را محور اساسی دستگاه قضا خواندند و تأکید کردند: گناه فردی که مسئول مبارزه با فساد است و دچار فساد میشود، چند برابر و نابخشودنی است، بنابراین در این موضوع سخت‌گیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مقاومتی نیوز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز چهارشنبه در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضائیه با تأکید بر این که مهم‌ترین مأموریت قوه‌ قضائیه در دوره‌ جدید، «ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی» است، خاطرنشان کردند: تحول به معنای استفاده از شیوه‌های کارآمدتر و مؤثرتر و بهینه شدن شیوه‌های قبلی و همچنین رفع نقص ها، خلأها و اشکالات گذشته است.

وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی

رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد تحول در قوه‌ قضائیه را نیازمند «طراحی کلان» و «برنامه مدون و زمان‌بندی‌شده» دانسته و گفتند: برای ایجاد تحول، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، پنجاه درصد کار است و پنجاه درصدِ بقیه مربوط به تحرک و اقدام و عمل است.

ایشان در ادامه با اشاره به وظایف گسترده قوه قضائیه در قانون اساسی و جایگاه بسیار مهم این قوه افزودند: «احیای حقوق عامه که گستره وسیعی از اقتصاد و امنیت تا عرصه بین‌المللی را در بر میگیرد»، «گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، «پیشگیری از وقوع جرم» و «نظارت بر حسن اجرای قانون» از جمله این وظایف مهم است که اجرای آنها نیازمند شیوه‌ های نو و ابتکاری و انسان های توانا است.

فسادِ مسئولان مبارزه با فساد، نابخشودنی است

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از وظایف مهم قوه قضائیه را «مبارزه سخت‌گیرانه با فساد» در درون قوه و در خارج از قوه برشمردند و تأکید کردند: مبارزه با فساد در دورن قوه قضائیه در اولویت است زیرا حتی یک عنصر ناباب در دستگاه قضائی می تواند زحمات قضات شریف و پاک‌دامن و کارکنان امین این قوه در سراسر کشور را مخدوش کند و تأثیرات مخربی بر جای بگذارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: گناه فردی که مسئول مبارزه با فساد است و دچار فساد میشود، چند برابر و نابخشودنی است، بنابراین در این موضوع سخت‌گیری شود.

تصویرسازی واقعی از قوه قضائیه در افکار عمومی

رهبر انقلاب «تصویرسازی از قوه قضائیه در افکار عمومی» را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید در این زمینه کاملاً مراقب و هوشیار بود چراکه برخی حوادث ممکن است خصوصیات یک قوه قضائیه خوب یعنی شرافت، صداقت و عدالت را در چشم مردم، برعکس جلوه دهد.

«برخورداری از گوش شنوا در همه مراحل قضائی و صبر و حوصله شنیدن از همه شاکیان و متهمان» و نیز «برخورداری از قاطعیت و اقتدار» دو خصوصیت دیگری بود که رهبر انقلاب، آنها را برای تصویر دستگاه قضا در افکار عمومی، کاملاً ضروری خواندند.

طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها نشان ناتوانی و سردرگمی دستگاه قضائی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها» را ضربه به اقتدار قوه قضائیه دانستند و خاطرنشان کردند: وقتی پرونده‌ای ده سال در محاکم به نتیجه نمی رسد، از نظر مردم نشان‌دهنده ناتوانی و سردرگمی دستگاه قضائی در این پرونده است، بنابراین باید پرونده‌ها با سرعت لازم به نتیجه برسند و احکام صادرشده اجرا شوند.

اعتراف بیگانگان نتیجه چهل سال ایستادگی ملت ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به مسائل روز، افزودند: این روزها خبرگزاری‌های خارجی به نقل از کارشناسان، مکرر اذعان می کنند که ملت ایران را نمی توان با فشار و تهدید و تحریم به زانو درآورد. البته این واقعیت ناشی از حوادث ماه‌های اخیر نیست، بلکه نتیجه چهل سال ایستادگی، عزت، عظمت و اقتداری است که ملت ایران از خود نشان داده است.

ایشان، پیروزی انقلاب را نقطه بیرون آمدن ملت از «لاک ذلت و توسری‌خوری» برشمردند و خاطرنشان کردند: در چهار دهه اخیر، تلفیق هویت ایرانی با خصوصیات اسلامی، موجب شده فشارهای زورگویان جهانی، تأثیری در روند حرکت ملت نداشته باشد.

رهبر انقلاب، حضور همیشگی در راه‌پیمایی‌های ۲۲بهمن و روز جهانی قدس و همچنین شرکت در انتخابات متعدد را نشانه عزم و اراده تحسین ‌برانگیز ملت دانستند و افزودند: در اواخر امسال نیز انتخابات داریم که معتقدم با وجود تردیدافکنی برخی‌ها، مردم در آن انتخابات نیز با شور و شوق شرکت می کنند و عظمت خود را نشان می دهند.

پیروزی بر اقدامات خباثت آمیز آمریکا نشانه حمایت پروردگار

ایشان تحریم‌ های آمریکا را ظلمی بارز به ملت ایران خواندند و تأکید کردند: ملت مظلوم اما درعین‌حال مقتدر ایران، به فضل الهی، همچنان مثل کوه می‌ایستد و با قوت به حرکت خود ادامه می دهد و به همه مقاصد مورد نظرش دست می‌یابد.

رهبر انقلاب، پیروزی نظام اسلامی بر همه توطئه‌ها از جمله جنگ، فتنه، نفوذ، تحریکات تروریستی و دیگر اقدامات خباثت‌آمیز آمریکا را نشانه آشکار حمایت پروردگار از این ملت خواندند و افزودند: بخش اصلی اقتدار ملت، مرهون اعتقاد عمیق به حمایت های الهی است.

تعامل با آمریکا جز عقب ماندگی حاصلی ندارد

ایشان با یادآوری همه‌کاره بودن آمریکا و انگلیس در دوران رژیم پهلوی گفتند: شما عامل عقب‌ماندگی ملت ایران در آن دوره‌ منحوس هستید و الآن هم حضور شما جز عقب‌ماندگی و توقف پیشرفت ایران هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رهبر انقلاب، هدف اصلی پیشنهاد آمریکا برای مذاکره را «خلع سلاح ملت و حذف عوامل اقتدار ایران» خواندند و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها اکنون با وحشت از عوامل اقتدار ملت ایران، می‌ترسند جلو بیایند بنابراین می خواهند با مذاکره، این اسلحه و عامل اقتدار را از دست ایران بگیرند تا هر بلایی میخواهند سر ملت بیاورند.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان

نظر شما