شناسهٔ خبر: 33734205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در نامه جامعه متخصصی مراقبت پرواز به ایفاتکا مطرح شد

اعتراض یک تشکل هوانوردی به اطلاعیه هواپیمایی فدرال آمریکا

خبرگزاری میزان- دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران با ارسال نامه‌ای به دبیرکل ایفاتکا اقدام اداره هوانوردی فدرال آمریکا در ممنوعیت پرواز بر فراز آب‎های ایران در خلیج فارس و دریای عمان را سیاسی و غیرقانونی دانست که می‎تواند در آینده تاثیرات مخربی بر کل صنعت هوانوردی غیر نظامی بگذارد. تاریخ انتشار: 13:32 - 06 تير 1398 - کد خبر: ۵۲۸۹۰۴

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، ایوب رضائی ثمرین در این نامه ضمن تبریک به دبیرکل جدید ایفاتکا با اشاره به صدور هشدار هوانوردی (NOTAM) اداره هوانوردی فدرال آمریکا در خصوص ممنوعیت پرواز بر فراز قسمتی از آب‎های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان آورده است: در این زمینه لازم به ذکر است که پهباد آمریکایی در داخل منطقه‎ای مورد اصابت قرار گرفته که از طرف جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین سازمان ایکائو از قبل به عنوان منطقه خطرناک (area Danger) اعلام شده است و به صورت طبیعی، پرواز‌های غیرنظامی در هیچ زمانی از این فضا عبور نمی‎کنند بنابراین به هنگام وقوع این حادثه، ایمنی پرواز‌های غیرنظامی به هیچ وجه مورد تهدید قرار نگرفته است. ما اعتقاد داریم هشدار صادر شده باعث سیاسی کردن عملیات پروازی غیرنظامی می‎شود که می‎تواند در آینده تاثیرات مخربی بر کل صنعت هوانوردی غیر نظامی داشته باشد. همچنین این اقدام برخلاف موازین و مقررات سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) است.
 
وی ادامه داده است: از طرف همکاران خودم در جامعه متخصصان مراقبت پرواز و مرکز کنترل فضای کشور به شما و همه استفاده‎کنندگان از فضای کشورمان اطمینان می‎دهم که هیچ گونه تردیدی در مورد ایمنی پرواز‌های داخلی و بین‎المللی در فضای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و هیچ عاملی نمی‎تواند ایمنی عملیات پروازی در منطقه را مخدوش کند. این موضوع از طریق هماهنگی‎های دقیق و تنگاتنگ در مرکز کنترل تهران و همچنین هماهنگی‎های موثر و حرفه‎ای بین مرکز کنترل تهران و سایر مراکز کنترل ترافیک هوایی در کشور‌های همسایه تضمین شده است.
 
رضائی ثمرین افزوده است: در حوادث تنش‎های منطقه‎ای در چند سال اخیر از قبیل ظهور داعش، ناامنی فضای اکراین، محاصره قطر و تنش‎های سیاسی بین هند و پاکستان، پرواز‌های زیادی به صورت ناگهانی و برنامه‎ریزی نشده وارد فضای کشورمان شدند که همکاران من توانایی‎های خود را در پذیرفتن و کنترل ایمن این پرواز‌ها ثابت کردند. ما به کار حرفه‎ای خودمان ادامه خواهیم داد.
 
دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران ادامه داده است: توجه جنابعالی را به نگرانی‎های ایمنی برخاسته از تغییر مسیر‌های ناگهانی بعضی از پرواز‌های بین‎المللی و هدایت این پرواز‌ها به مسیر‌ها و فضا‌های جایگزین جلب می‎کنم امری که به علت در نظر نگرفتن ظرفیت این مسیر‌ها و عدم وجود برنامه‎های لازم در مواقع اضطراری می‎تواند ایمنی این پرواز‌ها را در معرض خطر قرار دهد.
 
وی در پایان از دبیرکل ایفاتکا خواسته است ضمن اطلاع‎رسانی موضوع به نهاد‌ها و طرف‎های ذی‎نفع، ایران را از توصیه‎های ایفاتکا در این خصوص بهره‎مند سازد.
 
انتهای پیام/

نظر شما