شناسهٔ خبر: 33731806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود

حوزه/ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی کتاب «حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران» را منتشر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران» را که مراحل پایانی آماده سازی و چاپ را می گذراند به زودی روانه بازار نشر خواهد کرد. این کتاب حاصل تلاش علمی دکتر فرج‌الله هدایت‌نیا در گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

 

خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه رفیعی برخوردار است. در مقدمه قانون اساسى، از خانواده به «واحد بنيادين جامعه» ياد شده و تشكيل آن زمينه ‏ساز اصلى حركت تكاملى و رشديابنده انسان ناميده شده است. اصل دهم قانون اساسی نیز با تأکید بر همین معنی، آسان كردن‏ تشكيل‏ خانواده‏، پاسداري‏ از قداست‏ خانواده‏ و استواري‏ روابط خانوادگي‏ بر پايه‏ حقوق‏ و اخلاق‏ اسلامي را ضروری شمرده است. به همین دلیل، حقوق خانواده در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار بوده و آگاهی از آن برای همگان به ویژه دانشجویان و دانش‌پژوهان ضروری خواهد بود.

 

حقوق خانواده جمهوری اسلامی ایران مباحث گسترده‌ای را شامل می‌گردد و روز به روز بر حجم مطالب و مسایل آن افزوده می‌شود. این کتاب اهمّ مباحث مورد نیاز دانشجویان، دانش‌پژوهان و سایر علاقه مندان به مباحث حقوق خانواده را به قلمی روان تأمین می‌نماید. مباحثی پیرامون چگونگی تشکیل خانواده، حقوق و مسئولیت‌های خانوادگی، روابط مالی و غیرمالی همسران، انحلال خانواده، و حقوق اولاد عناوین کلی مباحث این کتاب است.

 

پژوهشگاه حوزه  دانشگاه آثار متعددی را در حوزه خانواده  از جمله نقش زن و مرد در خانواده با رویکرد اسلامی، نظریه سازی دینی در علوم اجتماعی با تطبیق بر جامعه شناسی خانواده، خانواده در نگرش اسلام و روان‏شناسى، خانواده در اسلام، جامعه شناسی خانواده با نگاهی به منابع اسلامی و اسلام و جامعه شناسی خانواده منتشر کرده است.

313/60

نظر شما