شناسهٔ خبر: 33731753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آتش‌بس موقت در جنگ تجاری آمریکا و چین

آمریکا و چین در آستانه برگزاری اجلاس سران کشور‌های عضو گروه بیست در ژاپن، بر سر آتش‌بس موقت در جنگ تجاری دوجانبه موافقت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

به نوشته ­روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست»  آمریکا و چین در آستانه دیدار سران دو کشور در حاشیه اجلاس سران کشور‌های عضو گروه بیست در ژاپن ، بر سر آتش‌بس موقت در جنگ تجاری دوجانبه موافقت کرده‌اند.

اخبار بین الملل- روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه در گزارشی در این باره به نقل از منابع آگاه نوشت جزییات این توافق -که به موجب آن اعمال دور بعدی تعرفه‌های آمریکا بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالا‌های چینی متوقف خواهد شد- در دست بررسی است و قرار است در قالب بیانیه‌های مطبوعاتی منتشر شود.

این روزنامه نوشت دیدار شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور چین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس گروه بیست، به موافقت واشنگتن با چنین توافقنامه‌ای مشروط شده بود.

یک سخنگوی کاخ سفید دیروز اعلام کرد مذاکرات تجاری ترامپ با شی در اوساکا راس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه به وقت محلی برگزار خواهد شد.

ترامپ روز چهارشنبه گفته بود امکان دستیابی به توافق تجاری با رئیس جمهور چین در دیدار آتی وجود دارد ولی تاکید کرد در صورت تداوم اختلافات دو طرف، وی آماده است تا بر همه اقلام وارداتی از چین تعرفه‌های گمرکی اعمال کند.

 

نظر شما