شناسهٔ خبر: 33731723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صنعت کفش قم از چرخه تولید باز نماند

رئیس خانه صنعت ‌قم با بیان اینکه در استان ‌حدود ۱۰ درصد واحد صنعتی راکد کامل،‌ ۶۰ درصد فعال و ۳۰درصد نیمه فعال استف گفت:‌ با همه این مشکلات صنعت کفش قم از چرخه تولید باز نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، بابیان اینکه بیشترین اشتغال را در قم صنعت کفش و صنایع وابسته کفش دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه 80درصد صنعت کفش کشور در قم حضور دارد، بیشترین اشتغال را نیز این صنعت در قم به خود اختصاص داده است.

وی صنعت کفش را صنعتی بسیار اشتغال‌زا دانست و افزود: این صنعت در استان قم پنج هزار نفر را به صورت مستقیم و 20هزار نفر را به صورت غیرمستقیم به کار مشغول کرده است.

رئیس خانه صنعت قم با بیان اینکه همه زمینه‌ها برای گسترش این صنعت در قم آماده‌شده است، تصریح کرد: اگر همه به شکل درست همکاری کرده زمینه‌ها آماده‌شده و بازارچه فروش کفش به قم ایجاد می‌شود و بازرگانان خارجی نیز برای خرید کفش به قم می‌آیند.

وی بزرگ‌ترین مشکل صنعت را تغیر قیمت‌های ناگهانی دانست و گفت: تغییر قیمت‌های ناگهانی مواد اولیه و توزیع نادرست مواد اولیه ازجمله بزرگ‌ترین مشکلات صنعت کفش قم و کشور هستند.

فراهانی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل در استان قم ادامه داد: در استان قم حدود 10درصد واحد صنعتی راکد کامل، حدود 60درصد فعال و 30درصد نیمه فعال وجود دارد ولی با همه این مشکلات صنعت کفش قم از چرخه تولید بازنمانده است.

 انتهای پیام

نظر شما