شناسهٔ خبر: 33731657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۶۲ هزار نفر در خراسان شمالی معتاد هستند / برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اعتیاد ۶۲ هزار نفر در خراسان شمالی خبر داد و گفت: در این استان بیشتر مواد سنتی مصرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه  خبرگزاری دانشجو از بجنورد، احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد مشکل بزرگ زندگی بشر بوده و علاوه بر این که خودش آسیب اجتماعی است باعث به وجود آمدن آسیب‌های دیگری مانند کاهش بازدهی شغلی، افزایش سرباری جامعه، اشغال تخت‌های بیمارستان، از بین رفتن کانون خانواده و افزایش بزهکاری‌ها می‌شود.

هاشمی ادامه داد: ۲۸ میلیون سال عمر در دنیا توسط مصرف مواد مخدر از بین رفته است که نشان از اهمیت این بیماری دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گسترش بازار و تنوع مواد مخدر در دنیا را مشکل جدی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ فقط یک نفر از ۶ نفر دچار اعتیاد از درمان بهره‌مند شده اند لذا نظام پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه به برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: آموزش مهارت‌های زندگی مخصوص سنین مختلف، مداخلات در مشکلات گروه‌های سنی نوجوان و جوان و مداخله در برخی از مشکلات خانوادگی از جمله برنامه‌های ماست.

هاشمی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی غربالگری و درمان اعتیاد مادران باردار که گروه پرخطری محسوب می‌شوند در دستور کار قرار دارد و همچنین بخش اعصاب و روان ویژه جوانان در بیمارستان امام رضا افتتاح شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اعتیاد ۶۲ هزار نفر در خراسان شمالی خبر داد و گفت: در استان خراسان شمالی بیشتر مواد سنتی مصرف می‌شود درحالی که در برخی از استان‌های دیگر مواد صنعتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما