شناسهٔ خبر: 33731564 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با هفته اول فصل تابستان؛

گالری گردی تابستانی در نخستین هفته فصل

تهران- ایرنا- همزمان با آغاز فصل تابستان نمایشگاه‌های آثار هنری هنرمندان جوان و پیشکسوت میزبان اهالی هنر و علاقه مندان هستند.

صاحب‌خبر -

"۹۵/۹۷" در خانه هنرمندان

نمایشگاه گروهی نقاشی به همت انجمن هنرمندان نقاش ایران با عنوان «۹۵/۹۷» عصر جمعه ۷ تیرماه در گالری‌های تابستان، پاییز، زمستان و میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود

در این مجموعه ۱۹۷ اثر از ۱۳۰ هنرمند به نمایش درمی‌آید. آثار ارائه شده در این نمایشگاه حول موضوع مشترکی گرد نیامده است، بلکه نمایشی از جستجوی شخصی اعضاء جدید انجمن است که در دو سال اخیر به جمع اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران پیوسته‌اند.

این نمایشگاه تصویری از نقاشان نسل امروز را به نمایش می‌گذارد و نمایش آثار موجود، می‌تواند امکان بروز برخی خصلت‌ها و ذائقه بصری نقاشان معاصر را فراهم کند؛ خصلت‌هایی که گاه تغییر فضای فرهنگی اجتماعی را به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه تا ۱۸ تیرماه در خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان فرصت (موسوی) شمالی، ضلع جنوبی پارک هنرمندان برپاست.

"مه و خورشید" در گالری شیرین

مجموعه‌ای از جدیدترین طراحی‌های فرح اصولی با نام "مه و خورشید" که پیش از این در جایی نمایش داده نشده است عصر جمعه ۷ تیرماه در گالری شیرین رونمایی می شود و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می گیرد.

هم‌زمان با رونمایی کتاب "مه و خورشید" اصل آثار موجود در کتاب نیز بر دیوار گالری به نمایش درمی‌آیند.

نمایشگاه آثار فرح اصولی تا ۱۹ تیر در این گالری به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ برپاست.

"گروه عکاسان ۲/۸" در گالری صبا

نخستین نمایشگاه «گروه عکاسان ۲/۸» روایتی از شهر و اجتماع را از دریچه نگاه چهار نسل و طی نزدیک به چهار دهه ارائه می‌کند.

این نمایشگاه روز چهارشنبه ۵ تیر ماه آغاز به کار کرد و تا پایان روز جمعه ۷ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

۲۸ اثر برگزیده از هنرجویان عکاسی محمد نوروزی در دانشگاه علامه طباطباییبه نمایش درخواهد آمد که با اولین ارائه ۴ عکس این هنرمند از جبهه‌های جنگ و شش اثر مرتبط با مستندنگاری اجتماعی و شهری از دهه ۶۰ در این نمایشگاه، همراه خواهد بود.

مجموعه ارائه شده مستند نگاری مضامین اجتماعی بوده و یک بازه زمانی از آغاز دهه ۶۰ تا سال‌های اخیر را دربرمی‌گیرد.

این نمایشگاه تلاش دارد تا روایتی از شهر و اجتماع را از دریچه نگاه چهار نسل و طی نزدیک به چهار دهه را ارائه کند.

نگارخانه استاد لرزاده مؤسسه صبا واقع در خیابان ولی عصر (عج) - تقاطع خیابان طالقانی - شماره ۱۵۵۲ است.

"خط آزاد" درگالری آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی نقاشیخط با هدف گردآوری مجموعه آثارِ سه نسل از پیشگامان عرصه نقاشیخط تا هنرمندان جوان عصر جمعه در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود و تا ۱۶ تیر ادامه خواهد داشت.

هنرمندان این نمایشگاه از سه نسل مختلف هستند. در بین هنرمندان نسل اول و پیشگام این نمایشگاه آثاری از حسین زنده‌رودی، رضا مافی، فرامرز پیلارام، محمد احصایی، جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای و صادق تبریزی حضور دارد.

در کنار نام این هنرمندان، آثار نسل دوم هنرمندانِ صاحب سبک مانند محمود زنده‌رودی، حمید عجمی، عین‌الدین صادق‌زاده، عنایت‌الله نظری‌نوری، رضا رینه‌ای، صادق طهرانی و بهرام حنفی به نمایش گذاشته می‌شوند.

گالری آرتیبیشن واقع در خیابان گل نبی، میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ است.

"پهپاد آمریکایی" در گالری خانه عکاسان

نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» با موضوع سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا یکشنبه نهم تیر ماه در گالری خانه عکاسان برپا می‌شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد روز جمعه ۳۰ خرداد ماه سال جاری، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

هواپیمای گلوبال هاوک یا RQ4C یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.»

این نمایشگاه واقع در خیابان حافظ، نبش سمیه، ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

"چند روزی در میان" در گالری مرکز نبشی

نمایشگاه گروهی عکس "چند روزی در میان" تا ۲۸ تیر در مرکز نبشی به نشانی میدان هفت تیر، خیابان کریم‌خان، خیابان استاد نجات‌اللهی، کوچه خسرو، پلاک ۵١ برپاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در هفتاد و نهمین سالگرد زادروز عباس کیارستمی، «چند روزی در میان» شاید بهانه‌ای است، تا در مقام پاسداشت و احترام، هفتاد و نه هنرمند، هریک به بیان و نگاه خویش، روایتی از زندگی را ثبت و در میان قاب‌هایی یکسان به او تقدیم کنند. به او که وقتی آمد آمد، وقتی بود بود، و وقتی رفت بود.»

"رستگاری" در گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی صفا امیر مقدم با نام "رستگاری" تا ۱۱ تیر در گالری شکوه برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ مراجعه کنند.

در بخشی از ییانیه این نمایشگاه آمده است: «درون مایه این مجموعه نقاشی‌ها، ارائه تصویری انتزاعی از این نبرد باشکوه برای ورود به جهان زیستن است؛ داستان کوچک بودن هستی فرد در برابر عالم بی نهایت، حماسه عشق و بقا و تراژدی سرنوشت. منبع الهام این تصاویر دریافت‌های علم زیست شناسی از جهان سلولی و رازهای تولد و مرگ است. از منظر شکلی این تصاویر بنیادی‌ترین نقش پویای هستی هستند با فرم‌های اسپیرال، حرکت‌های طوفانی، هندسه فراکتالی و کشش‌های سیال بسوی مرکز که الگوی چرخش‌های ذرات بسیار ریز سلولی و نیز اجرام عظیم سماوی است. اما این آثار از بازنمایی شکلی این حرکت‌ها فراتر رفته و سعی در مفهومی کردن دریافت‌های علمی دارند تا به تشابه آنها با عرصه‌های زندگی انسانی اشاره نمایند.»

"سفرهای ناممکن" در گالری‌ای جی

نمایشگاه عکس و ویدئو "سفرهای ناممکن" با آثاری از پالین اولثتن تا ۲۱ تیر در گالری Ag واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ برپا است.

"ریاکارانه" در گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه آثار حامد دندی با نام ریاکارانه تا ۲۵ تیر در گالری اعتماد نگارستان به نشانی، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان میزبان علاقمندان است.

در بخشی از بیانیه آن آمده است: «درخشش چقدر ریاکارانه و فریبنده است

هر روز، هر لحظه، در جستن راهی برای درخشان کردن

تو فقط نگاه کن. همین!»

"سفر به صبح" در گالری ایوان

نمایشگاه گروهی عکس "سفر به صبح" تا ۱۴ تیر در گالری ایوان برپاست. این گالری در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ قرار دارد.

"برداشت" در نگارخانه پیچ شمرون

شصت و ششمین نمایشگاه پایان سال هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای پسران با عنوان "برداشت" ۳۱ خرداد به مدت یک هفته در نگارخانه پیچ شمرون واقع در خیابان انقلاب، پیچ شمیران، خیابان نور محمدی، هنرستان هنرهای زیبا برپاست.

"رصد" در گالری دستان + ۲

نمایشگاه گروهی "رصد" تا ۲۱ تیر در گالری دستان +۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.

"معرفی هاب" در گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه آثار سپند دانش با نام "معرفی هاب" تا ۲۱ تیر در گالری زیرزمین دستان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ مراجعه کنند.

"سینمای خانگی" در گالری سلوک

نمایشگاه نقاشی مانی غلامی با عنوان "سینمای خانگی" تا ۱۱ تیر در گالری سلوک به نشانی خیابان فرشته، خیابان تختی، کوچه یکم، پلاک ۱ برپاست.

"۴۰-۵۰-۶۰" در طراحان آزاد

نمایشگاه گروهی نقاشی، عکس و مجسمه با نام "۴۰-۵۰-۶۰" تا ۱۱ تیر در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ برقرار است.

"نسل رؤیا و تصویر" در گالری لاله

نمایشگاه گروهی تصویرسازی "نسل رؤیا و تصویر" تا ۱۸ تیر در نگارخانه لاله برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

"طراحی و نقاشی" در گالری هما

نمایشگاه آثار طراحی و نقاشی سیما شاهمرادی تا ۱۱ تیر در گالری هما واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است.

"طراحی‌های رنگی" در گالری هور

نمایشگاه طراحی‌های رنگی فرشید ملکی تا ۱۸ تیر در گالری هور برپاست. این گالری در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد.

"جامانده" در گالری والی

نمایشگاه آثار طراحی ریحانه افضلیان با نام "جامانده" تا ۱۸ تیر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

"جاری در زمان" در گالری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه آثار و رونمایی کتاب فرح اصولی با نام "جاری در زمان" تا ۱۱ تیر در گالری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست.

"خرده روایت‌ها" در گالری پروژه‌های آران

نمایشگاه نقاشی منیژه حجازی با نام "خرده روایت‌ها" تا ۱۰ تیرماه در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

"حیرت در آن" در گالری دیلمان

نمایشگاه نقاشی مسعود سعدالدین با نام "حیرت در آن" تا ۲۱ تیردر گالری دیلمان برپاست. این گالری به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی، شماره ۵۰ میزبان علاقه‌مندان است.

"عکس‌های در پیش" در گالری محسن

نمایشگاه عکس مهرداد افسری با نام "عکس‌های در پیش" در گالری محسن و نمایش آثار سمکو صالحی با نام "تیزی" در پاسیو تا ۱۲ تیر برپاست. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ قرار دارد.

نظر شما