شناسهٔ خبر: 33731531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: همدان استانی بی حاشیه و پر شتاب در مسیر توسعه است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: این استان بدون حاشیه پر شتاب مسیر توسعه را در پیش گرفته و تمامی توجه آن معطوف به کار و فعالیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان سیدسعید شاهرخی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان بیان کرد: در بودجه امسال توجه ویژه ای به استان پویای همدان شده است و همدان با وجود تمامی تنگناها همچون کارگاهی در حال تلاش و فعالیت است.

وی حضور تعداد بی شمار مدیران سازمان برنامه و بودجه در استان را بی سابقه دانست و افزود: شاکله اصلی سازمان برنامه و بودجه در همدان حضور دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه این استان در حوزه بهداشت و درمان به عنوان قطب عمل می کند گفت: به دنبال ایجاد مرکز پیوند اعضایی مانند کبد در همدان هستیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه به دنبال شتاب بخشیدن به رشد و توسعه استان هستیم ادامه داد: با اشراف به شرایط کشور و محدودیت منابع، برنامه ای با محوریت برنامه ششم و سند آمایش توسعه و با بهره گیری از مزیت ها و ظرفیت ها، سند راهبردی توسعه استان را در قالب یک نقشه راه تدوین کرده ایم.

وی با تاکید بر تحقق اهداف تعیین شده در سند راهبردی توسعه استان همدان گفت: معاون عمرانی استانداری کار ثبت جهانی تپه هگمتانه را با جدیت دنبال کند،.

استاندار همدان بیان کرد: اولویت بعدی تپه نوشیجان و غار علیصدر است که با توجه به ثبت سالیانه یک اثر جهانی، باید این آمادگی در استان وجود داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه همدان نیز با اشاره به اجرای برنامه های زیادی در سطح این استان از سال ۹۵ در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: برنامه اصلی استان همدان گردشگری است که اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اسکندر صیدایی با اشاره به ارائه تسهیلات روستایی بیان کرد: هم اکنون همدان رتبه نخست کشور را در جذب تسهیلات فراگیر روستایی دارد.

وی با بیان اینکه ۶۶۰ میلیارد ریال کمبود اعتبار داریم و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ابلاغ شده به استان برای تکمیل طرح ها کافی نیست، درخواست کرد: در زمینه واگذاری اختیارات در حوزه فعالیت های بودجه استان توجه ویژه ای شود.

از هفته آینده تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۹۹ آغاز می شود

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: از هفته آینده تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه سال ۹۹ آغاز می شود.

سیدحمید پورمحمدی افزود: استان همدان به عنوان محور اقتصاد مقاومتی منطقه سه آمایش کشور با حضور استان های ایلام، کرمانشاه و مرکزی انتخاب شده است.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور استان همدان را از نگاه سازمان برنامه و بودجه به ویژه از لحاظ جغرافیا، تاریخ و فرهنگ با اهمیت دانست و اظهار داشت: همدان نمونه بارزی است تا با برنامه ریزی و هماهنگی به عنوان الگو در اقتصاد مقاومتی تعیین شود.

پورمحمدی با اشاره به پیگیری تکمیل بیمارستان تویسرکان، اکباتان، فاطمیه و مرکز جامع سرطان همدان گفت: نام همدان به واسطه بوعلی سینا با پزشکی گره خورده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان اکباتان با استفاده از تبصره ۱۹ و شیوه های دیگر تهاتری پیگیری شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین بر لزوم تکمیل بیمارستان تویسرکان تا پایان امسال و بررسی و پیگیری بیمارستان فاطمیه و مرکز جامع سرطان همدان تاکید کرد.

پورمحمدی با بیان اینکه توسعه ملی تقسیم بندی استانی ندارد از مدیران استانی خواست: با هنر خود تلاش کنند از منابع صندوق توسعه ملی برای این استان جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون کشور در شرایط خاص ظالمانه ترین تحریم‌ها قرار گرفته است و این امتحان سخت تاریخی را باید با موفقیت پشت سر بگذاریم.

۷۵۲۳/‏۲۰۸۷

برچسب‌ها:

نظر شما