شناسهٔ خبر: 33731496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسکن مهر تحویل داده نشده کشور کمتر از ۴۰۰ هزار واحد است

تربت حیدریه -ایرنا- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد واحدهای مسکن مهر تحویل داده نشده کشور کمتر از ۴۰۰ هزار واحد است که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد آماده و ساخته شده اما نیازمند اتمام خدمات زیربنایی مثل انشعابات آب و برق است.

صاحب‌خبر -

احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان شهرستان تربت حیدریه با موضوع بررسی مشکلات مسکن مهر این شهرستان افزود: هم اکنون از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور یک میلیون و ۸۲۵ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی بر تکمیل تاسیسات زیربنایی این واحدها تاکید و اضافه کرد: دو هزار و ۵۰۰ مدرسه برای مجموعه های مسکن مهر کشور نیاز است که هم اکنون ساخت ۵۰۰ باب از این تعداد شروع شده است که تا پایان سال، ساخت ۳۹۰ باب آن به اتمام خواهدرسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهری که در کشور هنوز ناتمام است ۵۷ هزار واحد فاقد متقاضی است و بقیه که بخش عمده این ۲۰۰ هزار واحد است در مراجع قضایی دارای پرونده است که مسائل آنها در حال رسیدگی است.

اصغری افزود: پیش از این ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی بود که اکنون با توجه به افزایش قیمتها این واحدهای مسکونی مورد استقبال مردم قرار گرفته است و پیش بینی می شود بقیه واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر نیز متقاضی لازم را بیابد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت حیدریه نیز در تشریح مشکلات مسکن مهر این شهرستان گفت: تا کنون کمتر از ۴۰ درصد معابر مجموعه مسکن مهر تربت حیدریه آسفالت شده است لذا انجام آسفالت معابر یکی از اولویتهای تکمیل این طرح است.

مهدی یوسفی افزود: علاوه بر تامین و ساخت امکانات روبنایی مسکن مهر این شهرستان نظیر مدرسه، مسجد، فضای سبز و مرکز خرید، ساخت کانال پیرامون مسکن مهر به طول هزار و ۸۰۰ متر از دیگر اقدامات لازم برای حل مشکلات این پروژه است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

۶۱۲۱/ ‏۳۲۲۱/‏۱۹۲۲

برچسب‌ها:

نظر شما