شناسهٔ خبر: 33731442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران جنگ طلب نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران همواره نشان داده است که جنگ طلب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از استانداری آذربایجان غربی، سیدعباس موسوی در بدو ورود به ارومیه به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت بمباران شیمیایی سردشت اظهار داشت: ایران همواره نشان داده است که جنگ طلب نیست ولی جنگاور است و در زیر شدیدترین فشارها نیز در سایه مقاومت ملت، پیروز و سربلند خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در عین حال اهل تعامل و گفتگو است و راهبرد اساسی آن، مقاومت در مقابل همه فشارهای خصمانه است افزود: در حال حاضر در هفته حقوق بشر آمریکایی قرار داریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: از نمونه‌های بارز این حقوق بشر دروغین می‌توان به حوادث خونین تاریخ ایران شامل ترور مقام معظم رهبری در ۶ تیرماه ۱۳۶۰، حادثه فجیع هفت تیر در همان سال، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ سرنشین بی گناه توسط ناو آمریکایی وینسنس در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ و بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶ اشاره کرد.

وی در خصوص اهداف سفر خود به آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان بمباران شیمیایی سردشت که فاجعه آن توسط صدام و با هدایت آمریکایی‌ها اتفاق افتاد از جمله مهمترین هدف‌های سفر به این استان است.

موسوی گفت: یاد و خاطره قربانیان بمباران شیمیایی سردشت باید برای همیشه زنده بماند تا توجه داشته باشیم که ما با چه هزینه‌ای ضمن اداره جنگ، در مقابل همه زیاده خواهی ها مقاومت کرده‌ایم و این امر باید الگویی برای شرایط فعلی باشد.

سید عباس موسوی به عنوان میهمان یادواره قربانیان بمباران شیمیایی سردشت به آذربایجان غربی سفر کرده است و همزمان با هفتم تیرماه جاری در این آئین حضور می‌یابد.

نظر شما