شناسهٔ خبر: 33730661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور 150 نفری بانوان شیرازی در مسابقه دو و میدانی/ شرکت دونده 85 ساله

مسابقه دو و میدانی بانوان پیشکسوت فارس با حضور بانوان بانوان 35 تا 65 ساله در پیست دو و میدانی ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عمده افرادی که از نوجوانی و جوانی تحرک کافی ندارند و ورزش کردن را جدی نمی‌گیرند، اغلب در سن بالای 50 سال دچار مشکلات فراوانی در سلامت خود می‌شوند. این مشکلات به مراتب برای بانوان بیشتر است چرا که اغلب گرفتار کارهای روزمره در خانه هستند و وقتی برای ورزش و فعالیت جسمانی کافی در نظر نمی‌گیرند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان شیراز با اشاره به برگزاری مسابقه دو و میدانی ویژه بانوان به خبرنگار فارس می‌گوید: این مسابقه با حضور بانوان دونده در رده‌های سنی مختلف برگزار شد.

بهتاش فضلی ادامه می‌دهد: در این رقابت، دوندگان شرکت‌کننده از رده‌های سنی مختلف پیشکسوتان نیز شرکت کردند و به نفرات اول تا سوم رده‌های مختلف سنی 35 تا 65 سال، جایزه و مدال اهداء شد.

وی از حضور یک دونده 84 ساله در این مسابقه خبر می‌دهد و عنوان می‌کند:  خانم حشمتی که در مسابقات آسیایی کشور چین، 2 مقام قهرمانی کسب کرده بود نیز در مسابقات دو و میدانی پیشکسوتان شهرستان شیراز شرکت کرد.

 

فراسوی سن و سال

دبیر هیات ورزش‌های همگانی شهرستان شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ورزش و تحرک را مخصوص رده سنی خاصی نمی‌داند و اظهار می‌کند: برای سلامتی باید در هر سن و سالی از تحرک کافی برخوردار بود.

محمدرضا جعفری می‌افزاید: برگزاری مسابقات پیشکسوتان و حضور آنان در رقابت‌ها، الگوی مناسبی برای جوانان و شهروندانی است که ورزش کردن را جدی نمی‌گیرند و به آن توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در شهرستان شیراز اعلام می‌کند: در هیات ورزش‌های همگانی شهرستان شیراز برای برگزاری مسابقات مختلف در گروه‌های سنی مختلف، برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با حمایت مالی و فرهنگی مدیران ارشد استان و شهرستان، موفق به اجرای آنها شویم.

جعفری با تاکید بر اینکه ورزش،  نشاط و همدلی در پی دارد، می‌گوید: قرار گرفتن افراد مختلف در گروه‌های ورزشی، حضور در یک فضای سالم را برای آنها رقم می‌زند که با شرکت در مسابقات نیز انگیزه برای رقابت سالم و در ضمن ارتقاء وضعیت جسمانی برای شهروندان به وجود می‌آورد.

 به گزارش فارس، در برگزاری مسابقه دو و میدانی بانوان پیشکسوت در شیراز، فرزندان آنها به عنوان تماشاچی در ورزشگاه حضور داشتند و این مسابقه با شرکت 150 ورزشکار برگزار شد. از یک هفته قبل نیز برای شرکت دوندگان اطلاع‌رسانی شد و علاوه بر شیراز، دوندگانی از مرودشت، سپیدان و ... نیز حضور داشتند.

گزارش از مریم شمالیان

انتهای پیام/

 

نظر شما