شناسهٔ خبر: 33728769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد :

رهاسازی بیش از ۳۰میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه‌ها

مدیرکل شیلات مازندران گفت : تاکنون بیش از ۳۰میلیون از ۸۰میلیون قطعه بچه ماهی سفید تکثیر شده در مرکز بازسازی ذخایر شهید رجائی ساری در رودخانه‌های مهم شیلاتی مازندران رهاسازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ولی اله محمدزاده اظهار داشت: با هدف بازسازی ذخایر آبزیان دریا از ۹خرداد امسال عملیات رهاسازی بچه ماهی سفید تکثیر نیمه مصنوعی در مرکز بازسازی و حفاظت ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی شهرستان ساری آغاز و تا ۳تیر بیش از ۳۰میلیون قطعه از بچه ماهی سفید تکثیری، دررودخانه‌های مهم شیلاتی استان رهاسازی شده که نشان دهنده تحقق ۳۸درصدی برنامه ریزی شده تاکنون است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارشناسان اداره کل شیلات مازندران، ۲۹رشته رودخانه از غرب تا شرق استان را برای رهاسازی بچه ماهی شناسایی کرده اند تصریح کرد: مابقی بچه ماهیان (۵۰میلیون قطعه) نیز بتدریج و با توجه به شرایط مساعد دررودخانه‌ها رهاسازی خواهند شد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: رودخانه‌های تجن، لاریم، میرود، گهرباران، فریدونکنار، شازده رودخانه، چپکرود، سرخرود، چشمه کیله و شیرود ازجمله رودخانه‌های مهمی بوده اند که از یک تا حدود ۵/۴میلیون و نیز در دیگر رودخانه‌های استان کمتر از یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید رهاسازی شده است.

نظر شما