شناسهٔ خبر: 33727690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

واکنش آیت‌الله نوری همدانی به نشست معامله قرن؛ ‌کشورهای منطقه با وجود صهیونیست‌ها در امان نیستند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نشست معامله قرن صهیونیست‌ها در بحرین گفت: بدون شک تا زمانی که این غده سرطانی وجود داشته باشد، کشورهای منطقه در امان نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین کشور، با اشاره به اینکه دشمن از روحیه جهادی و شهادت‌طلبی ملت ایران هراس دارد، اظهار داشت: دشمنانی همچون ترامپ و صهیونیست‌ها را نمی‌توان با نرمی و زبان خوش به عقب راند، بلکه باید با آن‌ها با زبان شمشیر سخن گفت؛ امروز باید دانست که تنها با تقویت فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت می‌توان به جنگ با دشمن رفته و آن را به عقب‌نشینی وادار کرد.

مرجع تقلید شیعیان انقلاب شکوهمند اسلامی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی تلقی کرد و گفت: ما باید از این نعمت بزرگ قدردانی کنیم، زیرا در غیر این صورت دچار کفران نعمت شده و به عذاب الهی گرفتار خواهیم شد.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را رهایی مردم از چنگال استبداد شاهنشاهی دانست و تأکید کرد: مردم ایران سالیان طولانی تحت ظلم و استبداد قرار داشتند، اما انقلاب اسلامی آن‌ها را به ملتی مقتدر و عزتمند تبدیل کرد؛ در دوران پهلوی دچار هویت کشی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده بودیم و در همه زمینه‌ها باید طبق نظر غربی‌ها عمل می‌کردیم؛ دشمن سالیان طولانی منابع اقتصادی کشورمان را چپاول می‌کرد و مردم را در حالت فقر و بردگی نگه می‌داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران پیش از انقلاب، ملتی وحشی و عقب‌مانده تلقی می‌شد، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی استکبار جهانی تسلط خود بر کشور را از دست داده و همه ملت‌های جهان چشم به انقلاب اسلامی دوخته و به آن امید بسته‌اند؛ امروز دشمن اذعان دارد که بدون خواست و اراده ملت ایران نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با نهضت خودشان به مردم ایران خودباوری و اعتمادبه‌نفس هدیه دادند، ابراز کرد: مردم در دوران پیش از انقلاب اسلامی دچار غرب‌زدگی و خودباختگی شده بودند، اما انقلاب اسلامی سبب شد هویت حقیقی خود را بیابند و خودباوری داشته باشند و بتوانند به خودکفایی برسند.

وی در ادامه یکی از برکات انقلاب اسلامی را احیای فرهنگ جهاد و شهادت معرفی کرد و یادآور شد: امروز همه انقلابی‌ها باید به صحیفه نور امام خمینی (ره) توجه کرده و همواره آن را مطالعه کنند؛ ایشان در این کتاب می‌فرمایند «خداوند هر پیامبری را ارسال کرد، در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگرش ابزار جهاد قرار داشت»، بنابراین ما نیز باید با الگوگیری از پیامبران نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست معامله قرن صهیونیست‌ها در بحرین تأکید کرد: امروز صهیونیست‌های ظالم و اشغالگر می‌خواهند نیمی از سرزمین فلسطین را به‌صورت معامله‌ای تصرف کرده و نیمی دیگر را به فلسطینی‌ها بدهند؛ بدون شک تا زمانی که این غده سرطانی وجود داشته باشد، کشور‌های منطقه در امان نخواهد بود؛ امام خمینی (ره) فرمودند: رژیم صهیونیستی پایگاه استکبار است، بنابراین باید تلاش کنیم آن را نابود کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین در ابتدای این دیدار با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم و بیان اینکه در ۷۳ آیه از آیات قرآن کریم نسبت به اهمیت شکرگزاری تأکید صورت گرفته است، گفت: یکی از وظایف انسان‌ها آن است که نعمت‌های خداوند را بازشناخته و درصدد شکرگزاری برآیند، زیرا شکر نعمت به زندگی انسان‌ها برکت می‌بخشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید به منابع ادبی و هنری فاخر ایرانی همچون اشعار سعدی، حافظ و فردوسی توجه داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه با عظمت افراد با تقوا در روز قیامت خاطرنشان کرد: هنگامی‌که افراد با تقوا به سوی بهشت روانه می‌شوند، فرشتگان و خزانه‌داران الهی به استقبال آن‌ها آمده و آن‌ها را موردتمجید قرار می‌دهند.

نظر شما