شناسهٔ خبر: 33726751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انهدام دو پهپاد توسط روسیه در نزدیکی پایگاه حمیمیم

سیستم‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد را که به پایگاه حمیمیم نزدیک شده بودند، رهگیری و منهدم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، منابع روس اعلام کردند پایگاه نظامی «حمیمیم» در شمال غرب سوریه، با «دو هدف متخاصم» که در حال نزدیک شدن به پایگاه نظامیان این کشور بوده، مقابله کرده است.

بر این اساس، الکسی باکین، رئیس مرکز آشتی روسیه مستقر در سوریه از واکنش پدافند هوایی روسیه به حمله پهپادهایی به پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه خبر داد.

وی در بیانیه‌ای گفت: عناصر تشکیلات مسلح غیرقانونی روز بیست و ششم ژوئن از طریق پهپادهایی درصدد حمله به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه برآمدند.

باکین افزود: سیستم‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد را که از سمت جنوب غرب سوریه به پایگاه روسیه نزدیک شده بودند، رهگیری و منهدم کردند.

رئیس مرکز روسی با تاکید بر اینکه این حمله هیچ تلفات یا آسیب مالی و جانی برجای نگذاشته است، افزود: پایگاه حمیمیم طبق نظم معمول خود فعالیت می‌کند.

باکین در بخش دیگری از سخنانش گفت: هنوز احتمال اینکه تروریست‌ها دست به اقدامات تحریک آمیز بزنند وجود دارد به نحوی که با استفاده از مواد سمی در بخش جنوبی منطقه کاهش تنش در ادلب صحنه سازی کرده و نیروهای دولتی سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما