شناسهٔ خبر: 33726449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایهود باراک برای سرنگونی نتانیاهو حزب جدید تشکیل داد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به دوره قدرت نتانیاهو که آن را حاکمی فاسد و نژادپرست توصیف کرد حزب جدید تشکیل داد.
حضور طولانی مدت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در عرصه سیاسی، با واکنش احزاب مخالف او همراه شده است. در ادامه دعواهای سیاسی داخلی اسرائیل، ایهود باراک نخست وزیر پیشین اسرائیل در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در تل آویو حاضر شد و از عزم خودش برای تشکیل یک حزب جدید سیاسی برای پایان دادن به دوران طولانی قدرت نتانیاهو خبر داد. ایهود باراک که خودش در دهه هزار و نهصد و نود نخست وزیر اسرائیل بود تا چند سال پیش وزیر جنگ رژیم اسرائیل با ریاست نتانیاهو بود.

وی از سال دو هزار و سیزده از فضای سیاسی خودش را بازنشسته اعلام کرد اما از آن زمان همواره از منتقدان شدید سیاست های نتانیاهو بوده است. اما سخنان امروز او گویای بازگشت مجدد باراک به فضای سیاسی اسرائیل است. با توجه به اینکه نتانیاهو نتوانست پس از رای گیری ماه آوریل، دولت ائتلافی تشکیل بدهد و برای انحلال کنست مصوبه تصویب شد، دور دوم انتخابات پارلمانی اسرائیل در ماه سپتامبر برگزار می شود. ایهود باراک امیدوار است بتواند در انتخابات اواخر تابستان، نتانیاهو را شکست بدهد.
ایهود باراک در نشست خبری با تهدید نتانیاهو گفت: ما تصمیم گرفته ایم یک چارچوب سیاسی مناسب ایجاد کنیم تا در روزهای آتی، عناصر شجاعی را جذب کنیم که ماموریت را درک کنند و ما با هم برای پایان دادن به دوران رژیم نتانیاهو اقدام خواهیم کرد. بی بی (لقب نتانیاهو)! این آخرین فرصت برای توست که با خواست خودت به خانه بروی! من نتانیاهو را از بیش از پنجاه سال پیش می شناسم. بنده رقیب سیاسی او بودم. من او را در انتخابات شکست دادم. سالها بعد، وزیر دفاع دولت او بودم. نتانیاهو به پایان راهش رسیده است. بستگان نزدیک او، این نکته را می دادند. اکثر اعضای دولت و حزب او نیز این نکته را می دانند. این وضعیت شرم آور است. آنها در وضعیت فلج شدن و ترس گرفتار شده اند. بنده در جایگاه فرمانده سابق شما به شما بنیامین نتانیاهو می گویم که دیگر نمی توانی به این وضع ادامه بدهی و همچنان در مسند قدرت بمانی! 
ایهود باراک با بیان سخنانی تند در انتقاد از نتانیاهو افزود: حکومت نتانیاهو که عناصر افراطی، نژادپرست، فاسد، با نگرش های آخرالزمانی او را همراهی می کنند باید سرنگون شود و نمی تواند نجات یابد.

نظر شما