شناسهٔ خبر: 33726255 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آغاز جدی کوپاآمه‌ریکا با جدال‌های سخت در یک چهارم نهایی

روزنامه جوان

مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا در حالی به پایان رسید و تیم‌های برزیل، ونزوئلا، پرو، آرژانتین، کلمبیا، پاراگوئه، شیلی و اروگوئه به یک چهارم نهایی صعود کردند که در بازی‌های پشت سرگذاشته شده نه خبری از شگفتی‌ساز بود و نه تیمی توانست خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی به اثبات برساند، در اصل جدال اصلی از جمعه شب آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین: خصوصاً که یک چهارم نهایی امسال وقت اضافه نخواهد داشت و در صورت تساوی دو تیم در ۹۰ دقیقه، کار مستقیم به ضربات بی‌رحم پنالتی کشیده خواهد شد. مرحله یک چهارم نهایی جمعه شب با مصاف برزیل- پاراگوئه و همچنین آرژانتین- ونزوئلا استارت می‌خورد و شنبه با دیدار کلمبیا – شیلی و اروگوئه – پرو ادامه پیدا می‌کند. عجیب‌ترین صعود به تیم بریتسو تعلق داشت. پاراگوئه در بازی نخست برابر قطر ۲ - ۲ مساوی کرد، سپس مقابل آرژانتین به تساوی یک - یک دست یافت و در بازی آخر با یک گل مغلوب کلمبیا شد. با وجود این یکی از تیم‌های یک چهارم نهایی شد و البته حریف برزیلی که با یک پیروزی آسان برابر بولیوی ثابت کرد بودن نیمار هم یکی از نامزد‌های قهرمانی است. شانس بزرگ پاراگوئه برای شکست‌دادن برزیل، چمن نه‌چندان با کیفیت پورتو آلگره است که کار را برای تیم مهاجم و صاحب توپ سخت‌تر می‌کند. آلبی سلسته جمله معروف «مردیم تا بردیم» را برای مردم آرژانتین معنا کرد. آرژانتین این رقابت‌ها را با شکست برابر شاگردان کی‌روش آغاز کرد. سپس برابر پاراگوئه تن به تساوی داد و تنها موفق به شکست قطر شد. شاگردان لیونل اسکالونی در این مرحله باید با ونزوئلایی رو در رو شوند که یکی از تیم‌های قدرتمند مرحله گروهی بود که بدون تحمل شکست، راهی یک چهارم نهایی شد. ونزوئلا بازی با پرو و برزیل را با تساوی بدون گل به پایان برد، اما بولیوی را با نتیجه پرگل از سد راه برداشت و حالا در یک دیدار سخت باید با آلبی سلسته‌ای رو در رو شود که فوق ستاره آن (مسی) هنوز هم موفق نشده نمایشی چشمگیر و قابل‌توجه از خود نشان دهد.
تنها شاگردان کارلوس کی‌روش توانستند هر سه بازی این مرحله را با پیروزی به پایان برسانند. آن‌ها پس از پایان هفته دوم صعودشان را به دور بعد قطعی کردند و دیدار سوم خود را در حالی پیروز شدند که اغلب بازیکنان ذخیره بودند. یاران کی‌روش پرتغالی حالا باید در یک چهارم با شیلی دیدار کنند که به عنوان قهرمانی با ابهام وارد برزیل شد، اما خیلی زود نشان داد که یک تیم قدرتمند است. اروگوئه در مرحله گروهی بهترین نمایش را داشت. یک تیم منسجم که در خط دفاعی همچون دیوار بود و در خط حمله با دو مهاجم خطرناک به نام‌های ادینسون کاوانی و لوئیس سوارس که کابوس حریفان بودند. اروگوئه به مصاف پرو می‌رود، حریفی که شاید آسان‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌شود.

نظر شما