شناسهٔ خبر: 33726214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

در این گزارش یادمان شهدای 30 واحد از 30 استان کشور انتخاب و معرفی شده‌اند

یاران صادق دانشگاه

امروز 150 شهید گمنام دفاع مقدس در خاک وطن آرام خواهند گرفت، شهدایی که از مقابل در دانشگاه تهران با حضور گسترده مردم تشییع خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، امروز 150 شهید گمنام دفاع مقدس در خاک وطن آرام خواهند گرفت؛ شهدایی که از مقابل در دانشگاه تهران با حضور گسترده مردم تشییع خواهند شد. همین مناسبت کافی بود تا سراغ برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که میزبان شهدای گمنام کشور هستند، رفته و گزارشی از روند ساخت یادمان و تعداد این شهدا تهیه کنیم.

اگر نگاهی به تاریخچه دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌های کشور داشته باشیم، باید بگوییم که دانشگاه آزاد اسلامی 17 سال پیش برای اولین‌بار در کشور شهدا را به میهمانی پذیرفت. حالا امروز بیش از 250 شهید گمنام در خاک واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آرام گرفته‌اند. بیش از 47 تن از شهدای مدافع حرم مربوط به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند. آمار تعداد شهدای گمنام مدفون در واحدهای دانشگاه متفاوت و از یک تا هشت نفر متغیر است.

 البته دانشگاه آزاد اسلامی صرفا به میزبانی از این شهدا اکتفا نکرده و در طول این سال‌ها یادمان‌های زیادی نیز برای شهدا در واحدهای دانشگاهی ساخته است؛ تا پایان سال 95 تعداد یادمان‌های ساخته‌شده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 49 عدد بود که این مقدار حالا به بیش از 100 یادمان رسیده است. یادمان‌هایی که قرار است در آینده بر تعداد آنها افزوده شود. متولی این امر نیز مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی است. در این گزارش یادمان شهدای 30 واحد از 30 استان کشور انتخاب و معرفی شده‌اند.

 

 

 

 

نظر شما