شناسهٔ خبر: 33726154 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

طعمه کردن مادر برای سرقت از زنان

روزنامه جوان

پسری که با همدستی پدر و مادر و دو نفر از دوستانش، باند زورگیری از زنان مسافر را تشکیل داده‌بود، پس از بازداشت اعضای باند، ماجرا را شرح داد.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین:  به گزارش خبرنگار ما، هر روز که می‌گذرد اعمال مجرمانه بسیاری در پوشش مسافربری شخصی شکل می‌گیرد. نبود نظارت روی مسافربران شخصی سبب شده‌است تا بسیاری از تبهکاران برای رسیدن به اهداف شوم در این پوشش دست به اعمال مجرمانه بزنند، بنابراین تا زمانی که بی‌توجهی مسئولان در این حوزه ادامه داشته‌باشد، خیال مجرمان هم برای رسیدن به اهدافشان آسوده است. یکی از تازه‌ترین پرونده‌ها در این باره هفتم اردیبهشت‌ماه امسال تشکیل شد.
آن روز زنی خودش را به مأموران پلیس در جنوب تهران رساند و گفت که در دام اعضای یک باند خشن گرفتار شده است. او توضیح داد: در خیابان افسریه منتظر تاکسی بودم تا به شهرری بروم. تاکسی‌ها بیشتر به دنبال مسافر دربست بودند که یک خودروی مسافربر شخصی توقف کرد. به خاطر اینکه زنی در صندلی جلو سوار بود اعتماد کردم و در صندلی عقب که دو مرد جوان نشسته بودند سوار شدم و راننده که مردی میانسال بود، حرکت کرد. راننده هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که از نحوه حرف زدن مسافران فهمیدم که آن‌ها با هم نسبت دارند به هر حال توجه نکردم. همان لحظه گوشی تلفن همراهم را از کیفم بیرون آوردم تا سرگرم شوم که زنی که در صندلی جلو سوار بود دست انداخت و گوشی‌ام را قاپید! در حالی که از رفتارش تعجب کرده‌بودم، پسری که کنارم نشسته بود، قمه‌ای بزرگ زیر گلویم گذاشت و خواست حرکت نکنم. ترسیدم و فهمیدم که در دام باند زورگیر گرفتار شده‌ام. آن مرد سرم را زیر صندلی برد و سپس النگوهایم را با قیچی برید. بعد هم گوشواره‌ها و طلا‌های دیگری که داشتم را جدا کرد. آن‌ها همچنین کارت عابربانک و رمزش را به زور گرفتند و من را در محلی خلوت از ماشین بیرون انداخته و فرار کردند.
شاکی ادامه داد: ساعتی بعد برایم چند پیامک آمد که نشان می‌داد آن‌ها موجودی حسابم را خالی کرده‌اند.
بعد از مطرح شدن شکایت پرونده برای بررسی تخصصی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد. در حالی که تحقیقات کارآگاهان در جریان بود شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که اعضای باند به همان شیوه مشغول زورگیری از زنان مسافر هستند. کارآگاهان سرانجام با بررسی دوربین‌های مداربسته و اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشتند موفق شدند اعضای باند را شناسایی کنند.
متهمان زوجی میانسال به همراه پسرشان و دو نفر از دوستان پسرشان بودند که به این شیوه اقدام به سرقت می‌کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه متهمان شناسایی شد و چند روز قبل بازداشت شدند. آن‌ها در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از زنان مسافر اعتراف کردند.
سردسته ۳۰‌ساله باند گفت: من از مدتی قبل به همراه دو نفر از دوستانم این باند را تشکیل دادم. متهم ادامه داد: من به مصرف مواد‌مخدر اعتیاد دارم و برای تأمین هزینه مواد شروع به زورگیری از زنان مسافر به این شیوه کردیم. از آنجا که هر سه مرد بودیم زنان کمی اعتماد می‌کردند و سوار ماشین ما می‌شدند تا اینکه موضوع را با پدر و مادرم که هر دوی آن‌ها هم به مصرف مواد اعتیاد دارند مطرح کردم. از آنجا که پدر و مادرم هم برای تأمین موادمخدر خود با مشکل مواجه بودند از پیشنهادم استقبال کردند. بعد از آن بود که پدرم در نقش راننده، مادرم در صندلی کنار او و من و یکی از دوستانم به صورت‌های جداگانه در صندلی عقب سوار می‌شدیم. به خاطر اینکه مادرم در صندلی جلو سوار بود زنان اعتماد می‌کردند و سوار می‌شدند. بعد هم در محلی خلوت با تهدید چاقو، شوکر یا قیچی به راحتی اموالشان را سرقت می‌کردیم تا اینکه بازداشت شدیم.
سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم‌آگاهی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ۲۰‌نفر از شاکیان پرونده شناسایی شده‌اند، اما از آنجا که احتمال می‌رود متهمان مرتکب جرائم بیشتری شده‌باشند، دستور انتشار تصویر چهار نفر از اعضای باند به دستور قاضی صادر شده است و متهمان می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه‌نهم آگاهی تهران بزرگ در شهر ری، میدان ساعی، خیابان آستانه مراجعه کنند.

نظر شما