شناسهٔ خبر: 33725976 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب:

تقویت بینش و بصیرت جوانان باید از اهداف مهم تبلیغی حوزویان باشد

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: امروزه یکی از اهداف مهم تبلیغی حوزویان باید ناظر به تقویت بینش و بصیرت نسل جوان باشد.

صاحب‌خبر -

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید همچنان نسبت به بصیرت افزایی آحاد جامعه به خصوص نسل جدید همت گماشت، اظهار داشت: به عقیده بنده در چنین شرایطی یکی از مهم ترین ضرورت ها ، تقویت بینش و درک و بصیرت جوانان و به خصوص مطالعه آن ها نسبت به تاریخ است چرا که تاریخ ظرفیت انسان سازی بالایی دارد و اگر نسل جدید به تاریخ اشراف خوبی پیدا کند متوجه می شود همین سوالات و شبهاتی که امروز دشمن علیه دین و کشور و اعتقادات ما بیان می کند، در گذشته هم مطرح بوده است.

وی افزود: اساساً بسیاری از مشکلات و سوء برداشت ها به خاطر عدم شناخت درست تاریخ است ، ضمن آن که یکی از مشکلات جدی امروز جامعه ما به نوعی ریشه در منفک بودن از گذشته تاریخی دارد.

این مدرس فضای مجازی همچنین گفت: از این حیث روحانیون و مبلغان دینی باید به سمت توانمندسازی جوانان در داشتن درک و بینش منطقی بروند ، به ویژه با عنایت به این حقیقت مسلم که اگر نسل جوان بینش و درک منطقی از تحولات داشته باشد، کمتر دچار گمراهی و یا لغزش می شود.

وی بیان داشت: از سویی یکی از مشکلات ما همین است که جوانان چندان توانایی حل مساله را ندارند که پیش متخصص بروند و مشکل را حل کنند

حسین خانی افزود: امروزه بسیاری از مشکلات را می توان با درک و تحلیل درست و داشتن جهان بینی منطقی مرتفع کرد و لذا باید این بُعد مهم در فرآیندهای تبلیغی حوزویان بیش از پیش مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

۳۱۳/۸

نظر شما