شناسهٔ خبر: 33725886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور:

۲۸ هزار برنامه امنیت غذایی امسال در کشور اجرا می شود

رشت- رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور با اشاره به توطئه دشمن در زمینه تحریم مواد غذایی، گفت: امسال ۲۸ هزار برنامه امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جهانسوز عصر چهارشنبه در اجتماع هیئت‌های اندیشه ورز و مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای تأمین امنیت غذایی کشور دچار مشکلات ویژه ای هستیم، اظهار کرد: در گندم به خودکفایی بوده و در برنج نیازمند تلاش بیشتر هستیم تا با همت مسئولان و مردم به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا نعمت و عظمت انقلاب اسلامی را درک کرده است، افزود: در گیلان تلاش‌های زیادی برای رونق کشاورزی صورت گرفته و کار کشاورزان گیلانی در کشور و دنیا نمونه است.

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور با بیان اینکه کشور هلند به اندازه گیلان نیست اما در زمینه کشاورزی پیشرفت فوق العاده ای داشته است، گفت: مهم‌ترین عمل در کشور احیای کشاورزی است که امام خمینی (ره) بارها روی این مسئله تاکید داشتند.

جهانسوز با اشاره به اینکه نباید امر کشاورزی در کشور سبک شمرده شود، بیان کرد: بیش از نیمی از کشاورزان ما بسیجی فعال هستند و توان بسیجی فعال ما بسیار بالا است.

وی به راه اندازی سامانه اختصاصی، کتاب تربیتی و صالحین ویژه اشاره و تصریح کرد: دوره‌های آموزشی تسهیل گری در بازه‌های زمانی مختلف در سازمان برگزار می‌کنیم و حرکت این سازمان آموزش محور بوده و در زمینه آموزش تخصصی و تسهیل گری برنامه ریزی شده است.

واردات ۹ میلیاردی محصولات کشاورزی در سال گذشته

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور با بیان اینکه ۲۸ هزار برنامه امنیت غذایی امسال در کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: برنامه حمایت از امنیت غذایی پایدار را در کشور مد نظر داریم که این طرح با محوریت علمی اجرا می‌شود.

جهانسوز با اشاره به اینکه برنامه‌ها با نگاه به کتاب امنیت غذایی کشور تهیه شده است، ادامه داد: ما الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت را بومی سازی کرده و روی امنیت غذایی وظیفه ویژه داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹ میلیارد دلار واردات کشاورزی داشتیم، افزود: این حجم واردات به کشور یک نوع ناامنی غذایی ایجاد می‌کند که این مسئله بسیار نگران کننده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه دشمن در زمینه تحریم مواد غذایی برنامه‌ای ویژه دارد، تصریح کرد: خودکفایی در زمینه کشاورزی از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

جهانسوز با بیان اینکه بخش مهندسی کشاورزی سپاه قدس گیلان در کشور مثال زدنی است، افزود: گیلان در زمینه کشاورزی و خودکفایی در کشور نمونه است و این بی تردید حاصل تلاش کشاورزان و مهندسین کشاورزی گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان پیشانی کشاورزی کشور محسوب می‌شود، گفت: عملکرد استان گیلان در زمینه کشاورزی و خودکفایی مستقیم به دست مقام معظم رهبری می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور ادامه داد: گام دوم کشاورزی در سازمان بسیج مهندسی کشاورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان اولین سازمان نوشته شده است و این گام در استان گیلان به صورت عملیاتی به زودی اجرا می‌شود.

نظر شما