شناسهٔ خبر: 33725656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

فعالان عرصه فرهنگ به منابع ادبی فاخر ایرانی توجه داشته باشند

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید به منابع ادبی و هنری فاخر ایرانی همچون اشعار سعدی، حافظ و فردوسی توجه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: یکی از وظایف انسان‌ها آن است که نعمت‌های خداوند را بازشناخته و درصدد شکرگزاری برآیند، زیرا شکر نعمت به زندگی انسان‌ها برکت می بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن از روحیه جهادی و شهادت طلبی ملت ایران هراس دارد، گفت: دشمنانی همچون ترامپ و صهیونیست‌ها را نمی‌توان با نرمی و زبان خوش به عقب راند، بلکه باید با آنها با زبان شمشیر سخن گفت؛ امروز باید دانست که تنها با تقویت فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت می‌توان به جنگ با دشمن رفته و آن را به عقب نشینی وادار کرد.

آیت الله نوری همدانی، انقلاب شکوهمند اسلامی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی تلقی کرد و افزود: ما باید از این نعمت بزرگ قدردانی کنیم، زیرا در غیر این صورت دچار کفران نعمت شده و به عذاب الهی گرفتار خواهیم شد.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را رهایی مردم از چنگال استبداد شاهنشاهی دانست و اظهار داشت: مردم ایران سالیان طولانی تحت ظلم و استبداد قرار داشتند، اما انقلاب اسلامی آنها را به ملتی مقتدر و عزتمند تبدیل کرد؛ در دوران پهلوی دچار هویت کشی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده بودیم و در همه زمینه‌ها باید طبق نظر غربی‌ها عمل می‌کردیم؛ دشمن سالیان طولانی منابع اقتصادی کشورمان را چپاول می‌کرد و مردم را در حالت فقر و بردگی نگه می‌داشت.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران پیش از انقلاب ملت ایران ملتی وحشی و عقب مانده تلقی می‌شد، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی استکبار جهانی تسلط خود بر کشور را از دست داده و همه ملت‌های جهان چشم به انقلاب اسلامی دوخته و به آن امید بسته‌اند؛ امروز دشمن اذعان دارد که بدون خواست و اراده ملت ایران نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با نهضت خودشان به مردم ایران خودباوری و اعتماد به نفس هدیه دادند، گفت: مردم در دوران پیش از انقلاب اسلامی دچار غرب زدگی و خودباختگی شده بودند، اما انقلاب اسلامی سبب شد هویت حقیقی خود را بیابند و خودباوری داشته باشند و بتوانند به خودکفایی برسند.

وی در ادامه یکی از برکات انقلاب اسلامی را احیای فرهنگ جهاد و شهادت معرفی کرد و افزود: امروز همه انقلابی‌ها باید به صحیفه نور امام خمینی (ره) توجه کرده و همواره آن را مطالعه کنند؛ ایشان در این کتاب می‌فرمایند «خداوند هر پیامبری را ارسال کرد، در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگرش ابزار جهاد قرار داشت»، بنابراین ما نیز باید با الگوگیری از پیامبران نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست معامله قرن صهیونیست‌ها در بحرین تأکید کرد: امروز صهیونیست‌های ظالم و اشغالگر می‌خواهند نیمی از سرزمین فلسطین را به صورت معامله‌ای تصرف کرده و نیمی دیگر را به فلسطینی‌ها بدهند؛ بدون شک تا زمانی که این غده سرطانی وجود داشته باشد، کشورهای منطقه در امان نخواهد بود؛ امام خمینی (ره) فرمودند رژیم صهیونیستی پایگاه استکبار است، بنابراین باید تلاش کنیم آن را نابود کنیم.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

برچسب‌ها:

نظر شما