شناسهٔ خبر: 33725249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عصر امروز؛

طرح سراسری غنی سازی اوقات فراغت استان تهران آغاز شد

آیین افتتاحیه طرح سراسری غنی سازی اوقات فراغت استان تهران با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طرح سراسری غنی سازی اوقات فراغت با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» عصر امروز چهارشنبه پنجم تیرماه سال ۹۸ به صورت همزمان در استان تهران آغاز شد.

بر اساس این گزارش آیین افتتاحیه نمادین طرح مذکور با حضور حجت الاسلام غلامعلی قدیریان مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، سید محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور حجت الاسلام محمدحسن راستگو استاد اخلاق در حوزه کودکان و نوجوانان و حجت الاسلام عبدالرحیم امامی امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب (ع) غرب تهران به میزبانی کانون فرهنگی «قطعه‌ای از بهشت» برگزار شد.

بیانیه گام دوم بیانگر کمال انقلاب است

حجت الاسلام غلامعلی قدیریان با اشاره به تلاش‌های ائتلاف ابرقدرت‌ها برای ضربه زدن به کشور، اظهار داشت: رهبر انقلاب از سال ۱۳۷۰ در حوزه فرهنگ دغدغه‌های مختلف خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ابتدا بحث «تهاجم فرهنگی» را مطرح کردند. سپس ایشان تاکید کردند که ما در مواجهه با «شبیخون فرهنگی» آن هم از سوی «ناتوی فرهنگی» قرار داریم. واقعیت امر این است که امروز کشور ما در میدان نبرد در مقابل ائتلافی از ابرقدرت‌ها قرار گرفته که فرهنگ این مملکت را نشانه رفته‌اند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با مهم ارزیابی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، بیان داشت: عدد ۴۰ نشانگر کمال است. این که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای مهم را صادر می‌کنند، به این معنا است که باید داشته‌های چهل سال اخیر خود را با یافته‌های این ۴ دهه پیوند بزنیم و به پیش برویم.

حجت الاسلام قدیریان تصریح کرد: واقعیت امر این است که باید وظیفه اصلی ما، معطوف به پرورش کودکان و نوجوانان انقلابی شود. در همین راستا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به همراه «مرکز رسیدگی به امور مساجد» و سایر نهاد‌ها و ارگان‌هایی همچون بسیج تمام تلاش خود را صرف پرورش نیرو‌های جوان کرده‌اند.

وی با ارائه آماری از عملکرد دبیرخانه متبوع خود، عنوان داشت: امروز در سطح استان تهران ۱۳۰۰ پایگاه تابستانی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱۰ کانون فرهنگی در بالاترین سطح به مخاطبان کودک و نوجوان خدمت‌رسانی می‌کنند و ۱۰ پایگاه نیز از میان تعداد مذکور به عنوان برترین کانون‌های سطح استان معرفی شده‌اند.

حجت الاسلام قدیریان با تمجید از تلاش‌های صورت گرفته در مسجد علی بن ابیطالب(ع) غرب تهران، عنوان داشت: سطح فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این مسجد آنقدر بالا است که تصمیم گرفته شد مراسم افتتاحیه طرح تابستانی خود را در این مسجد برگزار کنیم. بنده وظیفه خود می‌دانم که از تلاش‌های امام جماعت محترم این مسجد و مسئولان کانون فرهنگی که در ذیل این مکان الهی فعالیت می‌کنند تشکر کنم.

وی تاکید کرد: احادیث و روایات بسیاری وجود دارد که باید کودکان و نوجوانان را تربیت کنیم تا بتوانیم آینده‌ای بهتر داشته باشیم بر همین اساس باید در مساجد به کودکان مبانی و آموزش‌های قرآنی بدهیم تا کودکان ما از همان ابتدا با فرهنگ اهل بیت و قرآن آشنا شوند.

حجت الاسلام قدیریان در پایان گفت: بدون شک فردی که اهل بیت(ع) و قرآن را بشناسد رفتار و منش او نیز از نور حقیقت الهی و قرآنی برخوردار خواهد شد.

کار اصلی مسجد جذب افراد است

حجت الاسلام عبدالرحیم امامی امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب(ع) غرب تهران با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله خود در مسجد گفت: بنده روزی که افتخار مسؤولیت در این مسجد را کسب کردم با خودم گفتم اگر این مکان یک فروشگاه بود چگونه با مراجعین خود رفتار می‌کرد. بدون شک یک فروشگاه موفق افراد را جذب و آن‌ها را حفظ می‌کند. بنده نیز افتخار می‌کنم امروز نوجوانان و کودکانی که به این مسجد مراجعه می‌کنند نه تنها در فصل تابستان بلکه در تمام طول سه سال و حتی سال‌های آینده مشتری دائم مسجد می‌شوند.

وی ادامه داد: نگاه امام جماعت و مسؤول مسجد باید به گونه‌ای باشد که هیچ فردی دست خالی از مسجد بیرون نرود.

امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب(ع) غرب تهران تصریح کرد: در کلام ائمه و علمای دین، این موضوع مطرح می‌شود که باید برای افراد یک سفره معنوی پهن کنیم. زمانی که فرد با معنویات مواجه شد قطعاً از برکت وجود آن بهره‌مند خواهد گردید.

وی بیان داشت: در طول سال‌های فعالیت خود در این مسجد شاهد بوده ام که بسیاری از کودکانی که از خانواده‌های تقریباً غیر مذهبی در این مسجد جذب شدند توانستند اولیای خود را نیز از نظر ظاهر و رفتار اسلامی کنند.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: در روزگاری که اسلام در جهان غریب شده است باید جوانان مسجدی آستین همت را بالا بزنند و فرهنگ اسلامی را به سراسر کشور و جهان منتقل کنند.

اجرای گروه تواشیح «سبیل الرشاد»

در پایان این مراسم پس از پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آینده جوانان و همچنین گزارشی از عملکرد کانون فرهنگی «قطعه‌ای از بهشت»، گروه تواشیح «سبیل الرشاد» به اجرای برنامه پرداخت. همچنین حجت الاسلام محمدحسن راستگو با بیان شیوا و جذاب خود برای کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم سخنرانی کرد.

لازم به ذکر است مسجد علی بن ابیطالب(ع) در منطقه غرب تهران و به آدرس بلوار آیت الله کاشانی، روبروی شهرداری منطقه ۵ تهران قرار دارد و اهالی مناطق غرب تهران می‌توانند جهت بهره‌مندی از برنامه‌های این مسجد، به کانون فرهنگی «قطعه‌ای از بهشت» مراجعه کنند./۸۵۶/پ201/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

<div id="video-display-embed-code_95899" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/611189/95899?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما