شناسهٔ خبر: 33724999 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گلکسی A90 سامسونگ در راه است؛ یک گوشی 5G با تراشه اسنپدراگون 855

ندیم نجم آبادی / gsmarena

صاحب‌خبر -

به رغم شایعات ضد و نقیض اخیر، حالا می‌دانیم که نه تنها گوشی گلکسی A90 سامسونگ وجود خارجی دارد؛ بلکه با توپ پُر هم می‌آید. پشتیبانی از شبکه 5G، برخورداری از چیپست رده بالا و یک قابلیت مرموز برای دوربین، از ویژگی‌های منتسب به گلکسی ای 90 محسوب می‌شوند.

اخیرا در یک گزارش ادعا شد دستگاهی که گمان می‌رفت گلکسی A90 سامسونگ باشد، در واقع یک گوشی از سری تازه‌ی گلکسی R است. ولی ظاهرا این یک سوء تفاهم بوده و اسم رمز دستگاه، برخی از منابع را به اشتباه انداخته بود. طبق تازه‌ترین اطلاعات، روند تولید گلکسی ای ۹۰ در جریان است و امید می‌رود به زودی هم رونمایی شود.

مشخصات احتمالی گلکسی A90 سامسونگ

از قرار معلوم، دو مدل وجود خواهد داشت. یکی SM-A905 که نسخه 4G است و مشخصاتی از قبیل نمایشگر 6.7 اینچی، حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای و دوربین سه‌گانه 5+12+48 مگاپیکسلی دارد. یک قابلیت مرموز موسوم به Tilt OIS هم برای لرزش‌گیری به آن نسبت داده‌اند.

گلکسی A90 سامسونگ

در سوی دیگر، مدل SM-A908 که از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد؛ حسگر اثر انگشت و نمایشگری مشابه مدل قبلی، اما دوربین سه‌گانه‌ای با سنسورهای 5+8+48 مگاپیکسلی خواهد داشت.

شاید مهم‌ترین ویژگی مشترک این دو مدل، قدرت گرفتن از چیپست اسنپدراگون 855 باشد. در واقع این نخستین بار است که یکی از گوشی های سری گلکسی A، به قدرتمندترین تراشه‌ی موجود تجهیز خواهد شد. با این اوصاف، سامسونگ گلکسی ای 90 را باید رقیبی جدی برای پرچمداران اقتصادی سایر برندها بدانیم.

نظر شما