شناسهٔ خبر: 33724260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشگیری و مبارزه فرهنگی با مواد مخدر در خراسان شمالی انجام می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن میزان شیوع مواد مخدر این استان در کشور گفت: اولویت اصلی استانداری در حوزه مبارزه با مواد مخدر فرهنگی و پیشگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ولی‌الله حیاتی عصر امروز در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در خراسان شمالی اظهار کرد: روزهای سختی بر ما گذشت که هفتم تیر یکی از آنها بود و ۷۲ نفر از سیاست‌مدارهای ما در یک روز به شهادت رسیدند اما امروز به برکت این شهدا انقلاب به اوج قله‌های افتخار رسیده است.

وی وضعیت خراسان شمالی در اعتیاد را نامناسب دانست و افزود:  ما رتبه ششم کشور در شیوع اعتیاد را داریم که این امر نگران‌کننده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از عزم استانداری برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد و خاطرنشان کرد:  برای این امر از اعتبارات ملی مبالغی تزریق خواهد شد که امیدواریم امسال به نقطه مطلوبی در این حوزه برسیم.

وی اولویت اصلی استانداری در حوزه مبارزه با مواد مخدر را  فرهنگی و پیشگیری عنوان کرد و تصریح کرد: باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها اقدامات مؤثری انجام شود.

حیاتی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را از دیگر محورهای فعالیت استانداری دانست و تأکید کرد: در بعد تشکیل و انسجام‌بخشی به سازمان‌های مردم‌نهاد در استان موفق نبوده‌ایم لذا اعتبارات این موضوع به شهرستان‌ها تفویض شده تا این سازمان‌ها در شهرها تشکیل شود.

وی ادامه داد: در موضوع اشتغال و کارآفرینی معتادان سناریویی طراحی‌شده که برای معتادان زندانی ورود پیدا کنیم.

معاون سیاسی استاندار در پایان بیان داشت: آموزش و توانمندسازی نیز موردنظر ماست، به‌خصوص برای جوانان با استفاده از زمینه‌های هنری و ورزشی این قصد را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما