شناسهٔ خبر: 33723996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان نماد ایثار مشترک در استان بود

استاندار کردستان گفت: برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان نماد ایثار مشترک در استان بود که همه فارغ از هر طرز فکر و جناحی تلاش کردند این کنگره هرچند در مقابل ایثار و از خودگذشتگی شهدا بسیار کوچک بود، اما ارزشمند و کاری بی‌نظیر بود، به بهترین شکل ممکن برگزار شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان از همه دستگاه‌ها و زیر مجموعه‌هایی که در برگزاری هرچه بهتر این کنگره تلاش کردند، تشکر و قدردانی کرد.

وی برگزاری کنگره  ۵۴۰۰ شهید کردستان را نماد ایثار مشترک در استان عنوان کرد و اظهار داشت: همه فارغ از هر طرز فکر و جناحی تلاش کردند این کنگره هرچند در مقابل ایثار و از خودگذشتگی شهدا بسیار کوچک بود، اما ارزشمند و کاری بی‌نظیر بود، به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

استاندار کردستان به انعکاس خبری سقوط پهپاد آمریکایی که همزمان با این رویداد در کردستان منتشر شد گریزی زد و گفت: شاید این امر در مقابل خون مظلوم شهدا اتفاق افتاد و انعکاس ملی و بین‌المللی پیدا کرد امید است این عزم و اراده فعلی به شکل تفکر جمعی باقی بماند.

مرادنیا با بیان اینکه کارهای پراکنده و زیادی از سوی همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا تاکنون انجام شده است از همه مدیران درخواست کرد: باغ موزه شهدا که هنوز بلاتکلیف و نیمه‌کاره است به اتمام رسد که این امر یک کار ماندگار برای شهدا و  با همت جمعی انجام دهیم.

وی گفت: از همه رسانه‌ها و خبرنگاران بخاطر پوشش خوب و عالی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان تشکر می‌کنم.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان ۳۰ خرداد سال جاری در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج با حضور اقشار مردم و بسیجیان، مسئولان استانی، کشوری، نیروهای مسلح مستقر در منطقه و سردار سلامی فرمانده کل سپاه و میهمانانی از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

مقدمات این کنگره از حدود پنج سال پیش آغاز شد و با برگزاری پیش‌کنگره‌های مختلف از جمله ۲۵ اجلاسیه شهدا شهرستان‌ها، شهدا اقشار مختلف از جمله فرهنگی، روحانیان و دانشجویان قدم در مسیر نهایی گذاشت.

رونمایی از سردیس و تندیس شهدا اقشار و شاخص از جمله شهدای دانشجو، کارگر و فرهنگی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این کنگره بودو همزمان با برگزاری کنگره ملی سردیس برادران شهید شبلی در سنندج رونمایی شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما