شناسهٔ خبر: 33723458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل بانک ملی ایران:

پرداخت وام به سیل زدگان با جدیت ادامه دارد

کرج – ایرنا – مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: با هماهنگی بانک مرکزی و دولت، بخش قابل توجهی از منابع بانکی برای سیل زدگان است، پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده از یک ماه پیش آغاز و به صورت جدی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد رضا حسین زاده روز چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری البرز افزود: تکالیف بسیاری در خصوص مناطق سیل زده بر عهده بانک‌ها گذاشته شده و آمار پرداختی‌ها در ای مناطق رضایت بخش است.

وی اضافه کرد: پرونده های دریافتی از سوی بنیاد مسکن مربوط به استان های درگیر سیل در کمترین زمان ممکن تسهیلات دریافت می کنند.

حسین زاده گفت: تیم های بسیاری در این مناطق قرار داده ایم، ساعت کارهای آنها را نیز افزایش داده ایم، چرا که به خوبی می‌دانیم که مردم در این مناطق با چه شرایطی مواجه هستند و باید کمک شود تا هر چه سریع‌تر سرپناه آنها احداث و یا نیازهایشان تأمین شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وقوع سیلاب، شبکه بانکی عهده دار تأمین منابع برای مناطق سیل زده برای ساخت پل، راه آهن، مسکن و نیازهای ضروری شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون جوان از تسهیلات بانکی استفاده کردند، امسال نیز همین رویه را خواهیم داشت، اما با توجه به اینکه با هماهنگی بانک مرکزی و دولت بخش قابل توجه‌ای از منابع برای سیل زدگان است، ممکن است وقفه‌ای در پرداخت وام ازدواج صورت گیرد اما همچنان بانک نسبت به جوانان در شرف ازدواج متعهد و این تسهیلات را پرداخت می‌کند.

حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود به گرو گذاشتن مبلغی از وام پس از پرداخت از سوی برخی بانک‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه ممکن است برخی از بانک‌ها درصدی از وامی را که پرداخت می‌کنند به عنوان وثیقه نگه دارند، خلاف قانون است.

وی ادامه داد: اینکه ممکن است برخی از واحدها به صورت سلیقه‌ای در این خصوص رفتار کنند، خلاف قانون و قابل رسیدگی است، اگر قبل از وام نسبت به دریافت وثیقه اقدام شده دیگر نیازی نیست که پس از پرداخت تسهیلات بخشی از وام توقیف شود.

مدیر عامل بانک ملی ایران به کاهش نرخ سود تسهیلات و وام اشاره گفت: شورای پول و اعتبار با در نظر گرفتن تمامی جوانب، نرخ تسهیلات را مشخص می‌کند.

حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانک‌ها بر روی دریافت جرایم اخذ تسهیلات خیلی اصرار ندارند افزود: هیچ بانکی راغب نیست که یک واحدی تولیدی روپا را به تملک خود در بیاورد.

وی ادامه داد: تمامی بانک‌هایی که به تملک بانک‌ها درآمدند، واحدهایی بودند که به دلایلی فعالیت شأن متوقف شده و بانک نیز برای بازگشت پول خود مجبور به تملک آنها می‌شود.

حسین زاده اظهار داشت: با هدف بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه فعالیت، از سوی بانک کارگروهی تشکیل، که واحدهای تحت تملک در استان‌ها را شناسایی و به سراغ آنها می‌رود.

وی ادامه داد: هدف این است که با در اختیار قرار دادن راه حل برای این واحدها، بتوانند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگردند.

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: همچنین اگر سرمایه گذار و یا خریداری برای این واحدها باشد، واحدهای تحت تملک با شرایط بهتری واگذار تا بتوانند بار دیگر فعالیت خود را از سر گیرند.

حسین زاده افزود: همچنین توافقی با وزارت صنایع داشته ایم که کسانی که برای احداث واحدهای تولیدی مراجعه می‌کنند، در مرحله اول واحدهایی که تملک شده اند به آنها پیشنهاد شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش یکی از برنامه‌های بانک است ادامه داد: تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی در اولویت ما است به شرطی که این واحدها فروش داشته باشند، اما این انتظار را نداشته باشید که فروش نداشته باشند اما به دنبال سرمایه در گردش باشید.

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، تقاضا از بانک‌ها سه برابر شده اما آیا منابع بانک‌ها نیز سه برابر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری استاندار البرز برای واحدهای تحت تملک تقدیر و افزود: پس از پیگیری‌های ایشان واحدهای تحت تملک بانک‌های استان بار دیگر به چرخه تولید باز می‌گردند.

حسین زاده گفت: بر اساس هماهنگی با استاندار البرز، ۱۵۹ واحد تحت تملک در استان با سخت‌ترین شرایط به چرخه تولید باز می‌گردند.

وی ادامه داد: البرز یکی از استان‌های موفق است و باید به استاندار، مسئولان و مردم این استان تبریک گفت که در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر را دارند.

حسین زاده افزود: ما نیز از واحدهای تولیدی، تأمین منابع در گردش و اینکه واحد جدیدی بخواهد راه بیافتد، کمک خواهیم کرد.

۷۴۱۴/‏‬ ۶۱۵۵

نظر شما