شناسهٔ خبر: 33723415 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده صهیونیست‌ها در سازمان‌ملل: فلسطینی‌ها باید تسلیم شوند

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد رویکرد فعلی فلسطینیان در مقابله با اشغالگری این رژیم را «خودکشی ملی» توصیف کرده و گفته فلسطینی‌ها باید تسلیم شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد دریادداشتی گفته که فلسطینی‌ها باید تسلیم شوند.

بنا بر این گزارش، مقاله این نماینده صهیونیست که با عنوان «تسلیم شدن فلسطینی‌ها چه ایرادی دارد» در روزنامه «نیویورک‌تایمز»، مدعی شده که «علم به زمان دقیق تسلیم، نخستین گام برای صلح است».

وی در این مقاله با اشاره به برگزاری نشستی که این هفته در بحرین برگزار شد، مدعی شد که این نخستین گام در روند رونمایی از طرحی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان «طرح صلح فلسطینی-اسرائیلی» معرفی کرده است.

این نماینده صهیونیست در ادامه نوشت: «محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین و «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی به این دلیل که این طرح رویکردی جدیدی پیش نهاد کرده با آن مخالفند و گفته‌اند که این طرح در نطفه خفه شده و کنار آمدن با آن به معنای اعلام تسلیم کامل فلسطینیان است: اصلا مگر تسلیم فلسطینی‌ها چه ایرادی دارد؟»

دانون در پایان این مقاله به انتقاد از مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی پرداخته و این ادعا را مطرح کرده که «این رویکرد برای [محمود] عباس و [صائب] عریقات همانند یک خودکشی ملی است».

نشست «صلح برای شکوفایی» در منامه، بحرین شب گذشته (سه‌شنبه) با «جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا با هدف اجرای بخش اقتصادی طرح «معامله قرن» آغاز به کار کرده بود.  چارچوب برنامه واشنگتن در این خصوص شنبه گذشته از سوی کاخ سفید در 40 صفحه رونمایی شد که شامل پروژه‌های پیشنهادی، نظیر گذرگاه ارتباطی غزه به کرانه باختری بود.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اما گفته است که کوشنر می‌خواهد فلسطینینان شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌ها و توقف مقاومت برای جذب سرمایه‌گذاری‌ را بپذیرند. کوشنر سه‌شنبه شب در افتتاحیه کنفرانس بحرین در منامه مدعی شد که به «کمک طرح صلح پیشنهادی، آمریکا به دنبال بهبود وضعیت زندگی مردم اس و موضوعات مطرح شده تنها گام‌های نخست بوده و امیدواریم که این گام‌ها تحسین ملت فلسطین را به همراه داشته باشد». (جزئیات بیشتر)

معامله قرن طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ق

نظر شما