شناسهٔ خبر: 33723391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

در گفت‌وگو با خانه‌ملت مطرح شد؛

ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی مرحوم صفاری از زبان دولت مردان

وزرای دولت و معاونان پارلمانی، مرتضی صفاری نطنزی را از نماینده‌گان ملی و دلسوزی می‌دانند که هیچ گاه در پیگیری موضوعات با دولتی‌ها، به دنبال مسائل شخصی خود نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود که بامداد امروز پنجم تیرماه دار فانی را دواع گفت. این نماینده نطنز، بخش قمصر و بادرورد از نوادگان صدرالعلمای نطنزی (علی محمد علیایی) نماینده اولین دوره مجلس شورای ملی بود.

مرحوم صفاری نطنزی از تجربه کاری درخشانی در وزارت امور خارجه برخوردار بود. وی با دکترای تخصصی اقتصاد از آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست-رومانی پس از طی مقام سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مجارستان و قزاقستان، از سال 1389 تا 1393 سفیر ایران در اسپانیا شد و پس از آن به مجلس راه پیدا کرد.

مرحوم صفاری رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس بود، وزرای نفت، صنعت، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه نیز ضمن حضور در مراسم تشییع مرحوم صفاری نطنزی ضمن تسلیت این ضایعه، اذعان داشتند که وی شایستگی خدمت در ماموریت‌های مختلف را داشته و هرگز موردی خاص را برای شخص خود یا افراد نزدیک به خود  با وزرا مطرح نمی‌کرد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت

صفاری نطنزی نماینده‌ای ملی و دلسوز

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرگزاری خانه‌ملت ، گفت: نماینده مردم طنز بسیار معقول، متین، دلسوز و پیگیر بود.

وی ادامه داد: در ملاقات‌هایی که با این نماینده داشتم، همواره پیگیر مشکلات مردم منطقه و مسائل ملی بود و هرگز موردی خاص برای شخص خود یا افراد نزدیک به خود را مطرح نمی‌کرد، مرحوم نماینده‌ای ملی و دلسوز بود.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت

مرحوم صفاری فرد وظیفه شناسی بود

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم صفاری نطنزی به گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: ایشان وظیفه شناس بود، فقدان او را به خانواده و مردم نطنز تسلیت می گویم.

حسینعلی امیری

فقدان صفاری ثلمه‌ای بزرگ برای مجلس و حوزه انتخابیه نطنز

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم با حضور در این مراسم، به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: آقای صفاری از نمایندگان بسیار متین، شریف و با وقار و کارشناس مجلس و انسانی مومن و با تجربه بود. روز گذشته در بیمارستان به ملاقات ایشان رفتم و با هم به گفت‌وگو پرداختم و امروز از شنیدن خبر فوت ایشان بسیار متاثر شدم .

وی افزود: خداوند به خانواده و بازماندگان صبر عنایت کند. فقدان نماینده فرهیخته چون آقای صفاری در حوزه انتخابیه و مجلس ثُلمه‌ای بزرگ است. وجود افرادی چون ایشان در مناسب مجلس فرصتی است.

جابری انصاری

متانت و آرامش مرحوم صفاری مورد اجماع همه نسل های وزارت خارجه بعد از انقلاب است

حسین جابری انصاری معاون پارلمانی وزیر امور خارجه نیز ضمن تسلیت و حضور در مراسم تشییع مرتضی صفاری نطنزی، به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: امروز یکی از بهترین دوستان و همکاران خود در مجموعه وزارت امور خارجه را از دست دادیم که سالیان طولانی در مسئولیت‌های مختلف دیپلماتیک از جمله سفارت خدمات شایانی را به کشور ارایه کرد. تقریبا از ساعات اولیه صبح که خبر فوت ایشان منتشر شد، در بین محافل وزارت خارجه ذکر خیر ایشان توسط نسل‌های مختلف وزارت امور خارجه  بود، از کسانی که وزارت خارجه بعد از انقلاب را بنا نهادند تا نسل جدید بر اخلاق نیکوی محمدی مرحوم صفاری تاکید دارند.

وی افزود: مرحوم صفاری شایستگی خدمت در ماموریت‌های مختلف را داشتند و متانت و آرامش دریای در مواجه با مسائل و پرونده‌های مختلف مورد اجماع نسل های وزارت امور خارجه بعد از انقلاب است.

جابری انصاری یادآور شد: دوره خدمت مرحوم صفاری در مجلس به عنوان نماینده مردم نطنز  شایان توجه است، امیدواریم خداوند صبری به اندازه این ضایعه بزرگ به عزیزان، خانواده ایشان و فرزندانشان عطا کند./

پایان پیام

مرتضی صفاری نطنزی

نظر شما