شناسهٔ خبر: 33723379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پمپئو:آمریکا هر کاری می‌توانست برای تنش‌زدائی با ایران انجام داد!

وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعائی مضحک مدعی شد آمریکا هر کاری می توانسته برای تنش زدائی با ایران انجام داده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در مصاحبه با «ایندیا تودِی» با طرح ادعائی مضحک مدعی شد: آمریکا هر کاری می توانست برای تنش زدائی با ایران انجام داد!

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص گفت: اگر نبرد یا رویاروئی رخ دهد، به این دلیل است که ایرانی ها چنین انتخابی کرده اند. البته من امیدوارم که آنها چنین انتخابی نداشته باشند.

ادعای واهی وزیر خارجه آمریکا در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز سه شنبه در پیامی توئیتری مدعی شده بود: سران ایران واژه‌های «خوبی» و «مهربانی» که از آن برخوردار نیستند را درک کنند. متأسفانه آنچه آنها می‌فهمند قدرت و زور است و آمریکا صاحب قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیا است و تنها در ۲ سال گذشته ۱.۵ تریلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.

وی در موضع گیری عوام فریبانه ای ژست حمایت از مردم ایران را گرفت و ادعا کرد: بود مقامات ایران پول‌ها را خرج تروریسم می‌کنند و برای موضوعات دیگر پولی اختصاص نمی‌دهند.

ترامپ بدون اشاره به مبارزه بی امان تهران با تروریست‌های مصنوع محور غربی- عبری- عربی در منطقه مدعی شد: آمریکا استفاده ایران از بمب‌های کنارجاده ای که به کشته شدن ۲۰۰۰ آمریکایی و زخمی شدن شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی منجر شده را فراموش نکرده است.

گفتنی است، واشنگتن چندی پیش و همگام با ارسال پیام‌های عوام فریبانه ای در خصوص تمایل به مذاکره با تهران، در اقدامی خصمانه تحریم هائی را علیه ایران اعمال کرد که دفتر آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و نیز وزیر خارجه ایران را در بر می‌گرفت.

ایران نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که چنین اقداماتی راه را بر مذاکره با آمریکا برای همیشه بَست.

نظر شما