شناسهٔ خبر: 33723378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پارلمان عراق با «معامله قرن» اعلام مخالفت کرد

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین ثابت و غیر قابل تغییر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیرکو محمد»، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق بر موضع ثابت این کشور در قبال فلسطین تأکید کرد.

به گزارش شفق نیوز، امروز چهارشنبه هیأتی به نمایندگی از «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «نبیل شعث» و هیأت همراه او وارد بغداد، پایتخت عراق شد و با رئیس کمیسیون مذکور دیدار کرد.

شیرکو محمد طی این دیدار که در ساختمان پارلمان عراق برگزار شد، گفت: «ما بر موضع ثابت عراق در مسئله فلسطین و توسعه اقدامات پارلمانی مشترک بین پارلمان عراق وپارلمان فلسطین تأکید داریم».

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق ضمن مثبت خواندن دیدار خود با فلسطینیان، گفت که دولت و مردم عراق مخالف معامله قرن آمریکا است.

در این دیدار، فرستاده محمود عباس با بیان اینکه معامله مذکور آمریکا به دنبال حذف فلسطین است، تأکید کرد که ملت فلسطین رشوه صهیونیست‌ها در رابطه با خام و وطنشان را قبول نمی‌کنند.

شعث گفت: «معامله قرن فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند که در مقابل سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های توسعه به نفع اسرائیل امتیازهای ناعادلانه در پرونده قدس و آوارگان فلسطینی و مرزهای ۱۹۶۷ دهند».

طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» که برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها از سوی دونالد ترامپ طراحی شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/ق

نظر شما