شناسهٔ خبر: 33722708 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــر

صاحب‌خبر -

 خريد چهارم ژنرال از تراکتور آمد

عليرضا نقي زاده، هافبک فصل گذشته تراکتورسازي به جمع طلايي پوشان پيوست و فصل آينده با پيراهن اين تيم به ميدان مي رود. نقي زاده، قابليت بازي در پست هاي هافبک دفاعي، هافبک نفوذي و وينگر را دارد و امير قلعه نويي که از توانايي هاي اين بازيکن به واسطه حضور در تبريز شناخت خوبي دارد و به بازيکنان چند پسته هم علاقه دارد، مي تواند از او در صورت نياز در سه پست استفاده کند.

پيشتر طلايي پوشان با مرتضي منصوري، محمدرضا حسيني و جرجي گولسياني به عنوان سه خريد ليگ برتري به توافق رسيده بودند و با اضافه شدن نقي زاده به اين جمع، شمار بازيکنان ليگ برتري خريداري شده توسط سپاهان به عدد 4 رسيد. همچنين امير قلعه نويي محمد زينالي و محمد محبي را به عنوان سهميه هاي زير 23 سال به خدمت گرفته بود. عليرضا نقي زاده 26 ساله که سابقه عضويت در تيم هاي گسترش فولاد تبريز، تراکتورسازي و سياه جامگان را دارد، با بررسي ساير پيشنهاداتي که از تيم هاي ليگ برتري داشت و با عقد قراردادي سه ساله به عضويت سپاهان درآمد.

چرا حسيني هنوز با استقلال تمديد نکرده است؟

سيد حسين حسيني، دروازه‌بان استقلال يکي از بازيکناني است که هنوز تکليفش با اين باشگاه مشخص نشده و با وجود صحبت از توافق نهايي، امضاي قرارداد جديد حسيني و استقلال امروز و فردا مي‌شود. دليل عدم تمديد قرارداد حسيني با استقلال رقم بالاي قرارداد اين دروازه‌بان است. با وجود اينکه حسيني خبر از تخفيف 2.5 ميليارد توماني براي دو فصل به استقلال داده بود تا رقم قراردادش براي هر فصل 1 ميليارد و 750 ميليارد تومان باشد اما مشخص شده که او هنوز خواهان رقمي نزديک به 3 ميليارد تومان براي هر فصل است. همچنين او خواستار پرداخت مطالبات فصول گذشته و همچنين درصدي از قرارداد جديدش شده است. مديران استقلال هم به او اعلام کردند که باشگاه درگير مشکلات مالي زيادي است و بايد مطالبات پروپئيچ را تامين کند و در حال حاضر توانايي پرداخت چنين مبالغي به حسيني را ندارند. با اين اوصاف بايد ديد که سيد حسين حسيني نهايتاً امروز يا فردا قراردادش را با استقلال تمديد مي‌کند يا نه.

شايعه روز

توافق پنهان منتظري با الشحانيه!

در روز‌هاي اخير مسئولان استقلال همه‌جوره تلاش کردند تا با پژمان ارتباط بگيرند. آن‌ها علاوه بر اينکه با او تماس گرفتند، به اين بازيکن پيام هم دادند ولي پژمان تمام آن‌ها را بي‌پاسخ گذاشت. روز يک‌شنبه بود که کامران منزوي سرانجام با گلايه گفت: «او را پيدا نکرده‌ام. هر چه زنگ زدم و پيام دادم، جواب نمي‌دهد.»

منتظري اگر مي‌دانست نمي‌تواند در خارج از ايران بازي کند، با کمال ميل تماس‌ها را پاسخ مي‌داد و با استقلال پاي ميز مذاکره مي‌نشست. چه اتفاقي بهتر از اين؟ او حاضر بود با استقلال سفيد امضا کند ولي شرايط به گونه‌اي پيش رفت که نه تنها آبي‌ها براي او پول خوبي خرج کنند، بلکه دودستي بازوبند را هم به اين بازيکن بسپارند. در واقع حالا او مي‌تواند با قدرت بازگردد. بنابراين وقتي منتظري تماس‌ها را جواب نمي‌دهد و استقلال را پس مي‌زند، بدان معناست که با يک باشگاه خارجي به توافق رسيده است.

در همين ارتباط يک منبع موثق فاش کرد منتظري با باشگاه الشحانيه به توافق رسيده و فصل بعد پيراهن اين باشگاه را به تن خواهد کرد. به احتمال فراوان رامين رضاييان هم در اين باشگاه مي‌ماند و بدين ترتيب سرخابي‌ها در الشحانيه همبازي خواهند شد.

از قطر خبر مي‌رسد قرارداد پژمان با الشحانيه به مدت يک فصل خواهد بود. رقم قرارداد هم به شکلي است که به مراتب بيشتر از حضور در استقلال دريافت خواهد کرد. اگر او 400 هزار دلار هم دريافت کند، به ريال دستمزدش براي يک فصل نزديک به 5 ميليون خواهد بود. تازه علاوه بر اين آپشن‌هايي هم در قرارداد گنجانده مي‌شود که امتيازاتي به همراه دارد. همه شواهد از انتقال قطعي منتظري به الشحانيه خبر مي‌‎دهند.

از خوزستان و از تبريز هم خبر مي‌رسد پژمان منتظري در آخرين مذاکراتي که به باشگاه فولاد و تراکتورسازي تبريز داشته، اعلام کرده با يک باشگاه قطري به توافق رسيده و فصل آينده در اين کشور توپ مي‌زند. او گفته اگر به هر دليلي اين معامله به هم بخورد، در آن صورت به ايران بازمي‌گردد و پيشنهادات ايراني خود را بررسي خواهد کرد. پژمان اگر به الشحانيه ملحق شود شک نکنيد فصل بعد با قدرت و با پيشنهاد بهتر به استقلال ملحق مي‎شود! اين اتفاق بار‌ها و بار‌ها رخ داده و هيچ بعيد نيست پژمان هم تابستان بعدي بازگردد تا با پيراهن استقلال براي هميشه از فوتبال خداحافظي کند.

امامي‌فر:

کميته فني فدراسيون رويم نظر مثبت داشت

دستيار سابق علي کريمي در سپيدرود گفت:من با دينورزاده، با حميد درخشان و علي دايي در پرسپوليس و همچنين با علي کريمي در سپيدرود همکاري کردم و حتما اين توانايي وجود داشته که در کنار اين عزيزان بودم.

عليرضا امامي‌فر در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اينکه آيا به عنوان مربي جديد تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شده يا خير، گفت: بله اين اتفاق رخ داده است. هفته گذشته نشستي را با مهدي تاج رياست فدراسيون فوتبال و اعضاي کميته فني داشتيم و اين عزيزان روي من نظر مثبت داشتند و صحبت‌هايي پيرامون رزومه کاري من و وظايفي که به بنده مي‌دهند انجام شد و در نهايت متوجه شدم که اين اتفاق رخ داده و خبر هم ظاهرا رسانه‌اي شده است.البته همه اين صحبت ها منوط به اين است که آقاي ويلموتس نظر نهايي را بدهد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا ويلموتس در اين جلسه حضور داشت يا خير، گفت:آقاي ويلموتس نبودند اما قرار است به عنوان دستيار تيم ملي حضور داشته باشند. وحيد هاشميان هم به عنوان عضو کادر فني تيم ملي و يک ايراني در آنجا حضور دارد و شخصا حس مي‌کنم عضو کوچکي از يک جاي بزرگ و با ارزش شدم و بايد قدر آن را بدانم.

وي در پايان صحبت‌هايش گفت: من با خيلي‌ از عزيزان کار کردم در برق شيراز با آقاي دينورزاده با حميد درخشان و علي دايي در پرسپوليس و همچنين با علي کريمي در سپيدرود همکاري کردم و حتما اين توانايي وجود داشته که در کنار اين عزيزان بودم. مطمئنا از کنار اين دوستان چيزهاي زيادي ياد گرفتم و براي آنها در ادامه راه آرزوي موفقيت مي‌کنم.

نظر شما