شناسهٔ خبر: 33721484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه امام القائم:

سازمان اوقاف در حفظ و احیای موقوفات حوزوی از هیچ تلاشی فروگذار نکند

حجت الاسلام بدری با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف در حفظ و احیای موقوفات حوزوی از هیچ تلاشی فروگذار نکند، گفت: مال وقفی باید طبق نیت واقف مصرف شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از دستورات اسلام را انفاق و وقف برشمرد و گفت: وقف سعادتی برای دنیا و آخرت است.

وی مهمترین وظیفه حوزه های علمیه را حراست و حفاظت از باورهای دینی و اعتقادی مردم برشمرد و ادامه داد: حوزه های علمیه پاسدار احکام الهی و دستورات دین هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(ع) اضافه کرد: بر این اساس از دیرباز مومنان و مومنات با وقف مال اقدام به ساخت مدارس علمیه می کردند تا بتوانند در صیانت از اسلام شریک باشند؛ امروز موقوفات حوزوی در شهرستان ها بخصوص در تهران بسیار زیاد هستند که نیاز به احیا دارند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با تاکید بر اینکه مسؤولان ذی ربط در احیای موقوفات حوزوی باید نهایت دقت و سرعت را داشته باشند، اظهار داشت: مال وقفی باید بدون دخالت و تغییر براساس نیت واقف مصرف شود؛ بنابراین اگر موقوفات حوزوی احیا شود بسیاری از مشکلات حوزه های علمیه رفع می شود.

وی افزود: متاسفانه برخی موقوفات در دوره طاغوت از حالت وقف خارج و حالت عادی پیدا کرده و منفعت آن براساس نیتی که واقف داشته مورد مصرف قرار نمی گیرد بر همین اساس یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه آن است که وقفیات حوزه های علمیه را به نرخ روز محاسبه و طبق نیت واقف به مصرف برساند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(ع) با اشاره به اینکه وقف یک صدقه جاریه و انفاقی ماندگار است، گفت: متاسفانه امروز مردم نسبت به این سنت حسنه و احسان ماندگار اطلاع کافی ندارند شاید این کم اطلاعی ناشی از شرایط روز و توجه بیش از حد به مادیات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بدری در پایان خاطرنشان کرد: موقوفات حوزوی فراموش شده باید توسط سازمان اوقاف احیا و براساس نیت واقف به مصرف برسد./813/ت302/ب1

نظر شما