شناسهٔ خبر: 33721145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نشست میان وزرای خارجه هند و آمریکا مطرح شد؛

ابراز نگرانی هند از بالا گرفتن تنش‌ها در خلیج فارس/ مذاکره هند و آمریکا بر سر واردات نفت ایران در آینده

وزیر خارجه آمریکا گفت که در زمینه مستثنی شدن هند از تحریم‌های نفتی علیه ایران با مقام‌های دهلی گفت‌وگویی نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، در دیدار «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، با مقام‌های هندی، دو طرف تصمیم گرفتند روابط خود را ارتقا داده و همچون «دو دوست» در زمینه «مسائل چشمگیر» مانند خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰، تحکیم قدرت در مسائل گوناگون مانند مبارزه با تروریسم همکاری کنند. 

پمپئو امروز -چهارشنبه- با «سوبراهمانیام جایشانکار»، وزیر امور خارجه هند، دیدار کرد. طی این دیدار، طرف هندی با ابراز نگرانی از بالا رفتن تنش‌ها در خلیج فارس بر اهمیت ثبات برای برآورده کردن نیازهای خود در زمینه انرژی تاکید کرد. 

دو طرف همچنین درباره خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ با یکدیگر گفت‌وگو کردند و جایشانکار به پمپئو اطمینان داد که دهلی در راستای منافع خود تصمیم خواهد گرفت. 

در نشست خبری پس از این دیدار، پمپئو از «گام‌های بلندی» که در طول دهه‌ها در روابط میان دو کشور برداشته شده سخن گفت و اظهار اطمینان کرد که دو طرف همچنان روابط خود را گسترش خواهند داد. 

جایشانکار با اشاره به تنش‌های میان ایران و آمریکا گفت: «نگرانی‌هایم در این زمینه را با وزیر خارجه ایالات متحده در میان گذاشتم.»

پمپئو در پاسخ به این‌که آیا دو طرف درباره مستثنی شدن هند در زمینه واردات نفت از ایران با یکدیگر گفت‌وگو کردند یا نه گفت: «در این‌باره با یکدیگر حرفی نزدیم، اما توافق کردیم که در آینده بر سر این مسئله مذاکره کنیم.»

نظر شما