شناسهٔ خبر: 33720561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

مرگ دلخراش پدر و فرزندش در مرز آمریکا

خبرگزاری فارس

اسکار رامیرز و فرزند ۲۳ ماهه اش که دو ماه پشت مرز‌های آمریکا منتظر مصاحبه بودند، عاقبت تصمیم گرفتند از مرز آبی خود را عبور دهند که در رودخانه غرق شدند.

صاحب‌خبر -

سیاست‌های ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در مرز مکزیک قربانی گرفت. در ماه‌های اخیر، موجی از اخبار در خصوص وضعیت اسفناک مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک منتشر می‌شود و گزارش‌ها نشان می‌دهد که نوجوانان و کودکان مهاجر در بازداشت مأموران آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند.

در یکی از جدیدترین قصه‌های غم‌انگیز مربوط به سرنوشت غم‌انگیز مهاجران در مرز آمریکا، آنطور که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده است، جسد «آلبرتو مارتینز رامیرز» مرد ۲۵ ساله اهل «سالوادور» و دختر ۲۳ ماهه وی به نام «والریا» در ساحل «ریو گراند» در «ماتاموروس» مکزیک در حالی پیدا شده است که سعی داشتند از این رود به سمت «براونسویل» ایالت «تگزاس» آمریکا بروند، اما غرق شدند.

تصاویر دلخراش از مرگ پدر مهاجر و کودکش در مرز آمریکا

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که جسد کودک دو ساله مکزیکی در حالی پیدا شد که سر کودک همچنان در زیر لباس پدرش پنهان شده بود و دستان وی به دور گردن پدرش حلقه زده شده بود و برخی از تحلیلگران و گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که این نشان می‌دهد این کودک تا آخرین لحظات، محکم پدرش را در آغوش گرفته بود.

تصاویر دلخراش از مرگ پدر مهاجر و کودکش در مرز آمریکا

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک در واکنش به این عکس پدر ۲۵ ساله و کودک دوساله‌اش، گفت: «بسیار متأسفیم که چنین اتفاقی افتاده است. ما همیشه تأکید کرده‌ایم تا زمانیکه (سیاست) رد (مهاجران) در آمریکا وجود داشته باشد، افراد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند».

کاخ سفید به خبر مرگ این پدر و کودک هیچ واکنشی نشان نداده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، خانواده رامیرز اوایل روز یکشنبه وارد ماتاموروس شدند و به کنسولگری آمریکا رفتند تا برای ارائه درخواست پناهندگی وقت بگیرند، اما مشخص نشد چه اتفاقی در کنسولگری برای آن‌ها افتاده است، ولی به هرحال عصر همان روز تصمیم به عبور از مرز گرفتند.

پدر به همراه دخترش از یک پارک کوچک که در مجاورت رود بود خارج شد و مقامات دفاع مدنی در ساعت ۱۹:۰۰ یکشنبه در صحنه حاضر شدند و همسرش را به پناهگاه انتقال دادند.

تصاویر دلخراش از مرگ پدر مهاجر و کودکش در مرز آمریکا

یک نوار ویدئویی که از این حادثه منتشر شده است، نشان می‌دهد «رزا رامیرز» مادر مردی که به همراه دخترش غرق شده بودند، تصویر پسر و نوه خود را در رسانه‌ها دیده و از فوت آن‌ها آگاه شده است.

تصاویر دلخراش از مرگ پدر مهاجر و کودکش در مرز آمریکا

رزادر گفتگو با خبرنگار آسوشیتدپرس در حالی که اشک می‌ریزد، می‌گوید: «آخرین پیامی که او (آلبرتو) برایم فرستاد، روز شنبه بود. او به من گفت: مامان دوستت دارم. او به من گفت که مراقب خودت باش، زیرا حال من در اینجا خوب است. وقتی پیامش را خواندم. نمی‌دانم، (پیامش) مرا به گریه انداخت، چون آن یک نوع خداحافظی بود».

تصاویر دلخراش از مرگ پدر مهاجر و کودکش در مرز آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که با شعار مقابله با مهاجرین غیرقانونی و بستن مرز‌های آمریکا روی کار آمد، بار‌ها علیه مهاجرین موضع گرفته و آن‌ها را به اخراج تهدید کرده است. وی مدعی است مرز‌های جنوبی آمریکا محل ورود قاچاقچی‌ها و خلافکاران به آمریکاست.

وی ماههاست که دولت مکزیک را تهدید کرده که در صورتیکه اقدامی در خصوص جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا اتخاذ نکند، با تعرفه‌های سنگین واشنگتن مواجه می‌شود.

در پی این تهدیدات آمریکا، در نهایت مکزیک با دولت ترامپ توافق کرد تا حدود ۶ هزار گارد ملی به مرز‌های جنوبی با گواتمالا اعزام کند و آمریکا نیز در مقابل قرار است که پناهجویان را به مکزیک برگرداند و در آنجا به درخواست پناهندگی این افراد رسیدگی شود.

mp4 تعداد بازدید : 38
<div id="video-display-embed-code_635756" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.parsine.com/fa/news/play/embed/538609/635756?width=800&height=600"></script></div>

نظر شما