شناسهٔ خبر: 33720544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

همتی: صادرات نفت ایران در حال افزایش است

همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: جمهوری اسلامی قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذاشته و باوجود ادعای آمریکا مبنی بر صفر شدن فروش نفت، روند صادرات نفت در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

عبدالناصر همتی، در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه رهبر معظم انقلاب که دیروز اعلام شد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها هر کاری که برای تحریم قادر به انجام بودند، اجرا کردند.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: وضعیت بازار ارز نشانه مهمی است که مردم برای تحریم‌ها اهمیتی قائل نیستند؛ امروز التهابی در بازار ارز وجود ندارد؛ مردم آگاهی یافته‌اند که دشمنان هرکاری که می‌توانسته‌اند انجام داده و تحریم‌ها، بیشتر از این، فایده‌ای ندارد.

وی درباره ادعای اروپایی‌ها مبنی بر اینکه در آستانه اجرای سازوکار مالی اینستکس هستیم، گفت: مدتی است که این موضوع را از طرف اروپایی می‌شنویم. جلسه‌هایی برای اجرای اینستکس مبادله شده است اما تاکید داریم که باید در این ساز و کار منابع مالی جابجا شود.

همتی با بیان اینکه ما به اروپا صادراتی نداریم، پس نمی‌توانیم وارداتی داشته باشیم، اضافه کرد: یک راه حل این است که از ما نفت بخرند که گفتند در این موضوع مشکل دارند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: راه دوم این است که اروپایی‌ها خط اعتباری بدهند تا بتوانیم از آنها کالا خریداری کنیم و چنانچه هر کدام از این کارها انجام شود، راه اندازی اینستکس حتی یک هفته نیز طول نمی کشد.

برچسب‌ها:

نظر شما