شناسهٔ خبر: 33720139 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در دیدار اعضای خانه خیرین ایران با سازمان بهزیستی مطرح شد:

آمادگی ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و خانه خیرین ایران

گروه سلامت ــ در دیدار اعضای خانه خیرین ایران با سازمان بهزیستی بر آمادگی ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و خانه خیرین ایران تأکید شد.

صاحب‌خبر -
آمادگی ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و خانه خیرین ایرانبه گزارش ایکنا، علی روشنایی، مدیرعامل خانه خیرین ایران در دیدار با وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده این خانه در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده کشور اظهار کرد: بیش از ۲ میلیارد تومان به زلزله‌زدگان استان‌های کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان غربی و ۷۰۰ میلیون تومان به سیل‌زدگان گلستان، خوزستان، فارس و لرستان کمک مالی شده است.
وی افزود: همچنین تسهیلات کم‌بهره تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با همکاری ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور و صندوق کارآفرینی امید به سیل‌زدگان اعطا شده است.
روشنایی همچنین طرح اهدای ۸ هزار جلد کتاب کمک‌آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش مؤسسات خیریه به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیون تومان و برخورداری مددجویان مؤسسات خیریه از سبد‌های حمایتی دولت را پیشنهاد داد.
همچنین عبدالعلی شمس، رئیس خانه خیرین ایران و مدیرعامل خانه خیرین استان فارس ضمن معرفی خانه خیرین، این تشکل را بزرگترین تشکل خیریه کشور دانست و اظهار کرد: این تشکل در سال ۱۳۸۲ با مجوز رسمی بهزیستی و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ خیرخواهی تأسیس شده است.
شمس همچنین با اشاره به تدوین ساختار استاندارد‌سازی خدمات در مؤسسات خیریه و سپری کردن مراحل نهایی آن گفت: این ساختار طی روز‌های آینده آماده و ارائه می‌شود.
شمس با اشاره به سفر‌های رئیس سازمان بهزیستی به استان‌های کشور و حضور مدیرعامل‌های استانی خانه خیرین در دیدار‌های مختلف با وی، درخواست عضویت این تشکل را در کمیسیون ماده ۲۶ مطرح و خواستار حمایت سازمان بهزیستی از نرم‌افزار جامع اطلاعاتی جهت اجرا به صورت کشوری شدند.
در این دیدار که حجت‌الاسلام میرعظیمی، مدیرعامل خانه خیرین استان قم و عیلخانی، مدیرعامل خانه خیرین استان اصفهان، شرافت، مدیرعامل خانه خیرین استان مرکزی و عشقی ثانی، مشاور عالی خانه خیرین ایران نیز حضور داشتند، بر جلوگیری از همپوشانی در خدمت‌رسانی مؤسسات خیریه و ارائه خدمات عام‌المنفعه، استفاده از درصدی از درآمد حامل‌های انرژی برای جبران بخشی از هزینه‌های مؤسسات خیریه کشور، آمادگی ساخت واحد‌های مسکونی برای مدجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و نقش آموزش در مؤسسات خیریه تأکید شد.
انتهای پیام

نظر شما