شناسهٔ خبر: 33720133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت : بیش از 26 هزار تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شد

اردبیل_ایرنا _ معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت:از آغاز اجرای طرح تحول سلامت بیش از 26 هزار تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی و به مجموع تخت های موجود اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر کریم همتی روز چهارشنبه در همایش خیران حوزه سلامت خلخال افزود: با وجود بروز مشکلاتی در روند طرح تحول سلامت کشور ناشی از مشکلات مالی، این طرح همچنان از طرح‌های بسیار موفق در کاهش هرینه های پرداختی درمان از جیب مردم محسوب می‌شود.

او گفت: تحقق خواسته و تاکید مقام معظم رهبری در حذف دغدغه پولی مردم در مراجعه به مراکز درمانی از جمله اهداف مهم طرح تحول سلامت کشور می باشد که به خوبی و درستی این امر محقق شده است.

او اظهار کرد: با کلید خوردن این طرح در سال ۹۳ بسباری از مشکلات کمبود دارو در کش ور ونیز تأمین هزینه تهیه دارو برای بیماران صعب العلاج برطرف شد هرچند در برخی از زمینه‌ها همچون پوشش بیمه سلامت رایگان همه ایرانیان بدلیل بروز مشکل تأمین مالی طرح به مشکل برخورده است.

وی گفت: با وجود اینکه در سال جاری مشکلات مربوط به سایر حوزه در کشور به علت افزایش فشار تحریم‌های خارجی چندین برابر شده ولی در حوزه سلامت خوشبختانه تعداد داروهای کمیاب سال قبل از ۳۵ نوع به ۱۸ مورد در سال جاری کاهش یافته است.

همتی اظهار کرد: با توجه به ساخت مشابه داخلی این داروهای خارجی هم اکنون هر ۱۸ نوع داروی خاص در داخل کشور تولید می شود وزارت بهداشت و درمان واردات مشابه خارجی این داروها را ممنوع اعلام کرده اسنت.

وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت هم اکنون همه بیمارستان‌های شهرهای کوچک کشور به امکانات "ای، سی، یو"، سی، سی یو و سایر امکانات پزشکی پیشرفته و بروز مجهز شده و با این کار یکی از اهداف مهم طرح که حذف هزینه‌های مربوط به سفرهای بیماران به مراکز درمانی شهرهای بزرگ و تمرکز زدایی درکشور بود تحقق یافته است.

همتی بیان کرد: با این وجود بازهم مردم در حوزه سلامت از برخی کمبودها رنج می‌برند که انتظار از مجامع خیران سلامت یاری دولت در این زمینه با کمک به تأمین هزینه‌های درمان افراد نیازمند جامعه است.

۶۰۱۸/‏۷۱۱۹

نظر شما