شناسهٔ خبر: 33720129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران تقویت شود

فرماندار نکا با اشاره به توسعه صنایع تبدیلی در شرق مازندران گفت: ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا،عبدالجواد توحیدی مقدم امروز در جلسه شورای اداری  شهرستان نکا در نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند هلو، شلیل، مرکبات و تمشک رویدادهای فرهنگی، اجتماعی اقتصادی به صورت چند وجهی و چندمنظوره  ظرفیت بالقوه رابه بالفعل درآورد.

وی افزود: باید با نگاه تاب‌آوری در حوزه اقتصاد مقاومتی بتوانیم از آنچه داریم استفاده کنیم و با تولید خوب، بازار خوب را مدیریت کنیم تامحصولات ما صادرات محور باشند.

توحیدی مقم تصریح کرد: دشمن با فشارهای اقتصادی مردم را تحت فشار روانی قرارداد که برگزاری نشاط اجتماعی می‌تواند شادی را به برای جامعه ارمغان آورد.

فرماندار نکا گفت: سیل اوایل سال بیش از 200 میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد کرد که بخشی از خسارات در قالب تسهیلات و بخشی بلاعوض پرداخت شد و مابقی نیز پرداخت می‌شود. شهرستان نکا گردش مالی خوبی  دارد که برای هدایت نقدینگی باید فعالان و نخبگان اقتصادی به سوی تولید بروند و جلوی احتکار، بازار کاذب و دلالی گرفته شود.

تجاری‌سازی برق در نیروگاه نکا

مدیرعامل نیرگاه شهید سلیمی نکا نیز در این نشست گفت: نیروهای اداری، فنی عملیاتی پشتیبانی به صورت شبانه‌روز فعالیت کنند تا با  تامین برق موجب رضایت شهروندان شویم که سال گذشته چهار نمایشگاه در نکا، ساری و تهران برگزار و بالاترین دستاورد تکنولوژی به نمایش گذاشته شد.

محسن نعمتی افزود :با توجه به کمبود نقدینگی بحث فاینانس مورد توجه است که در این راستا مشارکت و سرمایه‌گذاری در زمینه جوان‌سازی و بهینه سازی تجهیزات واحدهای تجاری با کشور روسیه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: پروژه آب شیرین کن نیز در مساحد دو هزار متر مکعب احداث و برای این طرح 35 میلیارد ریال هزینه شد تا با محدودیت تولید مواجه نشویم.

نعمتی گفت: امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال رونق تولید  نامگذاری شده وظیفه داریم تلاش کنیم تا با بومی‌سازی موانع تولید رارفع و واحدهایی که فرسوده شدند به ظرفیت قبلی برگردانیم.

رئیس دادگستری نکا  نیز با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه گفت: فطرت و کار آیت الله  شهیدبهشتی این متن بود که ماشیفته خدمت هستیم نه تشنه قدرت و باید این بحث بیشتر توجه و عملیاتی شود و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

شیرسوار افزود: یکی از وظایف اصلی پیشگیری از وقوع جرم است باید با همکاری قوای مجریه و مقننه و با کنترل ورودی خدمت شایسته به مردم داشته باشیم.

رئیس دادگستری با توجه به اهمیت محیط زیست، گفت: محیط زیست شامل منابع طبیعی، کشاورزی و امور آب  است تا از  هرگونه تخلف و تصرف ملی پیشگیری شود.

شیرسوار گفت: سوخت مازوت در نیروگاه نکا به محیط زیست آسیب  رسانده و موجب آلودکی هوا می‌شود انتظار داریم از گاز طبیعی استفاده شود

دادستان نکا نیز بیان کرد: دستگاه قضایی به دنبال اجرای عدالت و احیای حقوق مردم است و هدف اصلی رئیس قوه قضاییه که تفکر و اقدام عملیاتی دارند اجرایی  و عملی کردن منشوری بوده که مقام معظم رهبری برای دستگاه قضا تعیین کردند.

حجت‌الاسلام ملاکریمی افزود:ه رفردی که به دنبال اخلال در نظم عمومی مانند مزاحم نوامیس، چاقوکشی و ایجاد رعب و وحشت باشد و امنیت شهروندان رابه مخاطره اندازد و خطوط قرمز را رعایت نکند دستگاه قضا با جدیت  با اخلالگران نظم و امنیت برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم، افزود: کارگروه ویژه نظارت بر کالای اساسی تشکیل شد و با فروشندگانی که در نظم بازار اختلال ایجاد کنند و یا کالایی را احتکار کنند برخورد می‌شود.

ملاکریمی با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی که در مسیر قانون حرکت کنند حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما