شناسهٔ خبر: 33720102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر صنعاء در دمشق: در کنار ایران می‌ایستیم

سفیر صنعاء در دمشق با تاکید بر ایستادگی یمنی‌ها در کنار مردم ایران، اعلام کرد که یمن در کنار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار آمریکایی قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نایف القانص» سفیر دولت نجات ملی یمن در دمشق بر همبستگی صنعاء با جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار آمریکایی تاکید کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «موافقت کشورهای عربی با شرکت در کارگروه بحرین، در راستای ادامه فرآیند عادی‌سازی روابط این کشورها با اسرائیل تحت فشار آمریکا است».  

القانص اظهار داشت که «هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند، معامله قرن را به فلسطینیان تحمیل کند».

سفیر یمنی خاطرنشان کرد، «وحدت ملت فلسطین، همسویی مواضع عربی و حمایت از راهپیمایی‌ها بازگشت، برای ساقط کردن معامله قرن کفایت می‌کند».

این اظهارات سفیر صنعاء در دمشق در حالی عنوان می‌شود که کنفرانس بحرین در منامه با حضور آمریکا و همپیمانان غربی و منطقه‌ای آن از جمله عربستان و امارات از دیروز (چهارم تیرماه) آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

نشست اقتصادی منامه معروف به «کارگروه منامه» به عنوان نخستین گام اجرای طرح موسوم به معامله قرن با مشارکت آمریکا و برخی کشورهای عربی در منامه در حال برگزاری است، مردم بحرین مخالفت خود را با این نشست اعلام کرده‌اند.

طرح «معامله قرن» که آمریکا با ادعای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ص

نظر شما