شناسهٔ خبر: 33720050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی تیرماه در قم؛

مرحله نهایی مسابقات قرآن بزرگسالان با حضور ۵۰۰ نفر برگزار می‌شود

قم - رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن بزرگسالان با حضور ۵۰۰ نفر طی تیرماه در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید محمد صالح نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن برای سنین بالای ۱۸ سال در حال برگزاری است، افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده است مسابقات دانش آموزی توسط آموزش و پرورش و مسابقات قرآن بزرگسالان توسط سازمان اوقاف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن برای خواهران و برادران در دو بخش معارفی و آوایی برگزار خواهد شد، گفت: رشته معارفی مسابقات قرآن شامل معارف نهج البلاغه، حفظ موضوعی و تفسیر می‌شود که به صورت کتبی ۲۰ تیرماه برگزار خواهد شد و رشته آوایی نیز شامل حفظ قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی می‌شود که مرحله مقدماتی آن ۲۵ و ۲۶ خردادماه برگزار شده و مرحله نهایی ۱۱ تیرماه برای خواهران و ۱۲ تیرماه برای برادران در خیابان صفائیه، دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اختتامیه مسابقات قرآن روز جمعه ۱۴ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در مجموعه مدرسه امام کاظم (ع) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در رشته آوایی و معارفی قرآن در مرحله مقدماتی ۲ هزار نفر شرکت کرده‌اند که هزار و ۵۰۰ نفر در رشته معارفی و ۵۰۰ نفر در رشته آوایی حضور یافتند.

صالح نژاد با بیان اینکه ۵۵۰ نفر به مرحله نهایی قرآن کریم در استان قم راه یافته‌اند، افزود: ۲۰۰ نفر در رشته‌های آوایی و ۳۵۰ نفر در رشته‌های معارفی به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

وی بیان کرد: مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن در ۲ بخش در مردادماه در قم برگزار و مرحله فینال نیز در مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما